Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Hij ligt al klaar!! :+1:t2: :grin:

13 likes

goedemorgen en een hele fijne Vostok Vrijdag!!

14 likes

een kleine correctie met de datum nu wel goed :blush:

13 likes

Mogguh heren ,
Mijn bijdrage voor Vostok vrijdag .
Ik heb dit horloge al best lang maar hij komt eigenlijk nooit aan de beurt . Er zijn andere Vostoks in me collectie die ik liever draag m.a.w. overcompleet …Vandaag maakt het ze debuut en gaat dan in de box "mag weg "
Fijne dag heren :slightly_smiling_face:

15 likes

Agat Zlatoust, Vostok inside :fist: :smile:

15 likes

Twijfel geval. :thinking:

:wink:

5 likes

De hele week al dit fijne horloge. Datum staat in werkelijkheid goed. Mooie dag iedereen! :grin:

14 likes

Lekker bezig geweest, en met resultaat! :ok_hand:t2::grinning_face_with_smiling_eyes:

5 likes

Fijne Vostok Friday allemaal. Die van mij kan niet stuk met de herstelde Amphibia :muscle:

22 likes

Dat perlon staat hem goed, met dat blauw uit de vlag! :us_outlying_islands:

3 likes

Fijne Vostok-vrijdag!

16 likes

Fijne Vostokdag allemaal!
Gisteren op het water geweest en daarbij mocht de aqua 420 natuurlijk mee. Die doe ik vandaag lekker nog een dagje om :sunglasses:

18 likes

Heeft iets met druk te maken als je ermee duikt. Dat roept dan de vraag op waarom dan niet bij andere duikers. Ergens diep in de archieven van WUS moet hierover een uitgebreid verslag staan.

4 likes

Fijne Vostok vrijdag!

19 likes

Dat is een Amphibia! De klassieke blauwe schuba! Een van mijn favorieten Huub! :+1:

4 likes

Van mij ook Jan! Niet te groot, niet te klein, lekker eigenwijs en vrolijk. :blush:

5 likes

Hier vind je het hele verhaal over het design van de Vostok.

Hier het deel wat de “Wobble Crown” uitlegt.

Many novices are alarmed by the characteristic “wobbly crown”, but this is part of the design feature, with extra benefits.

Like the designs detailed before, the Amphibia crown and stem assembly incoporates a clutch between the two pieces, hidden inside the crown: they are coupled only when the crown is pulled slightly away from the stem, otherwise they are decoupled and the crown wobbles somewhat in relation to the stem. During winding - and time setting - the crown needs to be manually pulled away slightly as it does not incorporate an internal spring, eliminating the pressures imparted on the keyless works, and the inherent “wobble” prevents the stem from getting bent.

7 likes

Dank je , zit ook goed om de pols , draag ‘m veel doordeweeks met het werk

4 likes

Is dit het horloge met de kapotte veerton ?

4 likes

Nee deze heb ik een tijdje terug overgenomen van @Marijn2 en had enkel optische schade aan glas en bezel.

De Amphibia met de kapotte veerton is een 420 Scuba blauweplaat en ligt nog bij dokter @lassale :slight_smile:.

4 likes