Ik voel me daar toch wat onprettig bij. Ik kreeg het een paar keer zonder dat ik het vroeg. Een heel lage waarde. Dan klaag ik niet, maar zou er niet om vragen.
Dat is frauderen , kan je niet verwachten van een verkoper toch ?

Benzine staat ook langs de snelweg op 2 euro de liter …
Daar moest ik net aan denken Bert. 60% is belastingen bij brandstof? Maar goed we hebben in Nederland ook heel veel voorzieningen. Dus tsja. …
Volgens mij regelt de douane het bij de inklaring.
het is voormijn ook nieuw, dus afwachten of er nog een keer
betaald moet worden
Bij jou niet Richard. Nee serieus, volgens mij kun je nooit 2keer btw moeten betalen op het zelfde product. Er staat tenminste btw toch? Belasting toegevoegde waarde dus. Een Nederlandse heffing.
ik heb even de belasting site geraadpleegd je betaald zelf belasting over het verzenden.

Volgens mij regelt de douane het bij de inklaring.

het is voormijn ook nieuw, dus afwachten of er nog een keer
betaald moet worden
Tegenwoordig verzorgd Ebay ook het bezorgen , d.w.z. ze vergoeden bij vermissing zonder dat verkoper daar een slechte review voor krijgt . Je mag zelf versturen het is een service die Ebay aanbied , bezorgen doen ze niet zelf maar gebeurt dan met partners waar je het pakket naar toe moet brengen .
Linksom of rechtsom, je moet betalen.
Ben een liefhebber van PayPal. Handig met betalen in buitenlandse valuta. En als het iets retour moet sturen omdat het niet ok is, vergoeden ze het retour verzenden.
Er zit geen Vostok / poljot dealer op Schiphol dus geen tax-free
Nog steeds niet???!
Moet wel lonen inmiddels, met iedereen die we hier aan een Russisch horloge krijgen.
vroeger had men venster belasting hoe meer vensters hoe hoger de aanslag ,dus dicht metselen.

Er zit geen Vostok / poljot dealer op Schiphol dus geen tax-free
Zelfs op Moskou Airport heb ik ze niet kunnen ontdekken als ik het mij goed herinner(2019), enkel Vostok Europe
Volledig in stijl is het dan ook een erg Opbeurende luchthaven om te zien overigens:

Overigens hadden ze er wel Borsjtsj en Bier dus dat maakte al wat goed
Smakelijk!
Zit aan de pizza.

Smakelijk
Was in 2019 maar met terugwerkende kracht : bedankt
Een voordeel, je Vostoks zijn in een klap meer waard binnen de EU. Dat effect merk je al met de horloges van mr. Eddy van Timefactors uit de UK. Gebruikte horloges worden nu binnen de EU voor meer € verkocht dan de nieuwprijs. Daar komt ook nog eens bij dat mr. Eddy geen zin heeft in een gescheiden administratie en iedereen buiten de UK doodleuk de UK VAT laat betalen. Daar komt dan nog eens import-, inklarings- en verzendkosten bij plus over dat alles de BTW. Leuke horloges worden zo onbetaalbaar. Even terug naar de Russen; gebruikte Vostoks van, zeg eens, 40 euro kosten zo ineens 60-70 euro. Tja, wie start hier een bedrijfje en gaat Vostoks importeren? Er zijn hier al “ZZP-ers” die het onderhoud kunnen doen

je betaald zelf belasting over het verzenden.
Je betaalt BTW over het totaalbedrag (aanschafwaarde + verzendkosten + verzekering + whatever).
Als ik me goed herinner betaalde je ooit, in een grijs verleden, alleen BTW over de aanschafwaarde. Daar werd natuurlijk meteen misbruik van gemaakt. De aanschafwaarde duikelde ineens omlaag en verzend- en verzekeringskosten werden opgekrikt.
Daar werd uiteraard snel een stokje voor gestoken.