Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Is dat niet iets van Juri Levenberg? Die van die boeken ook. De stijl van de site doet me er aan denken. Maar weet dat niet zeker hoor. Afwachten maar dan.

4 likes

Ik denk het niet hoor. Juri Levenburg’s site is een stuk professioneler dan wat die Vostok/Poljot 24-kerel heeft. Navigatie is best knullig.

4 likes

Het is inderdaad een andere site. Krakkemikkig, maar wel betrouwbaar. Recent een bezel voor m’n Amphibia 710 besteld en probleemloos ontvangen, al duurde het ivm de zomervakantie lang voordat überhaupt de bevestiging kwam dat de bestelling verwerkt werd (bijna 14 dagen na betaling). Daarna ging het wel redelijk vlot. Op de site werd overigens aangegeven dat het verwerken van bestellingen langer kon duren dan anders vanwege vakantie, dus ik had me er ook op ingesteld dat het langer zou duren.

5 likes

Klopt inderdaad wat @Bottero zegt. Kan ik bevestigen, heb al een aantal keren wat bij hen parts besteld. Zonder problemen ontvangen. Site is al jaren hetzelfde (behalve de inhoud uiteraard) en ook de eigenaar (foto) wordt maar niet ouder. En hij heeft wel veel keus. Blijkbaar is de omzet bij onze oosterburen genoeg om meerdere Russische horloge distributeurs ervan te laten leven. In ons draadje zitten grofweg 10 a 15 liefhebbers die oog hebben voor Russisch tijdspul? Hoeveel buiten ons forum zou je erbij op kunnen tellen? Waarschijnlijk niet genoeg om er borsj van te kunnen eten.

5 likes

@Bottero en @DirkT: dank voor jullie bevestiging. Komt dus helemaal goed.

Ik denk dat die Duitse (en die Spaanse) distributeurs allemaal one-man-zolderkamer-shows zijn. Weinig kosten, doen ook aan dropshipments.

Vermoedelijk leveren ze aan de 10/15 liefhebbers in 20 Europese landen. Kom je toch aan een redelijk trouwe klantengroep.

Heerlijke klantengroep ook. Volgens mij bestelt iedereen meerdere horloges en onderdelen.

5 likes

Ja als je eenmaal vertrouwen hebt in zo’n leverancier en prettige ervaringen hebt opgedaan, kijk je daar toch eerst bij een volgende aankoop. Komt dus vast goed. Zo durf ik iedereen Julian Kampmann, poljot24 (niet te verwarren met andere websites) aan te bevelen. Bestaat al heel lang in München. Maar die is zeker prijzig (maar minder import surprises dat dan wel) en heeft ook niet die lekkere modding onderdelen voor Vostok. Meranom is ook prima maar heeft een opmerkelijke levering schaarste momenteel. Gelukkig hebben we dit topic nog om elkaar te adviseren. :blush:

4 likes

Goedemorgen heren,

Nou zeg, kopen buiten de EU wordt er inderdaad niet beter op. Vanuit Engeland 2 tropicals besteld voor 75 euro. Lag twee weken bij douane. Nu moest ik aanvullende informatie sturen voor de inhoud met een rekening erbij. Hopen dat het meevalt. Zag wel dat er vanuit Engeland al 21% btw bij zat, dus waarschijnlijk alleen nog import kosten😬

4 likes

Op post 3823 staan mijn extra kosten , best een hoop bij elkaar opgeteld .
Ik kom uit met de totaal prijs maar ik mijd voortaan wat buiten E.U. valt .
Van PostNL :
Per 1 juli moet je voor alle goederen van buiten de EU inklaringskosten betalen.

3 likes

Als de btw in het buitenland is betaald heb je geen inklaringskosten moet de btw in Nederland afgerekend worden betaal je wel inklaringskosten.
Invoerrechten betaal je vanaf €150.

KIjk even bij de geliefde belastingdienst
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/berichten/nieuws/douane/kopen-bij-een-webwinkel-buiten-de-eu

4 likes

Nee 670 Amphibia, en inderdaad 650 bij komandirskie :wink:
020 is niet hoekig

12 likes

Gefeliciteerd! :tada::cake:

2 likes

Het is een puinhoop bij de inklaring van spulletjes. Volgens Postnl schuld van COVID19. Bestelling van 28 juni (Verenigde Staten), was op 5 juli in Nederland. Vervolgens gebeurt er niks, statuschecks/onderzoeken moeten vanuit VS worden opgestart.

4 likes

Mijn artikel koste US $129.00

|Subtotal|$129.00|
|Shipping|$23.00|
|VAT*|$31.92|
Total $183.92 ( € 155,92 )

Inklaringskosten. € 26,67
Totaal betaald door mij € 182,59

2 likes

Jan kijk jij hier eens naar heb ik teveel betaald nu , ik bedoel de inklaring … :point_up:
Aankoopbedrag was onder € 150.00 of tellen ze daar verzendkosten bij in ?

Nu val ik door de mand , laag geschoold , snap er niks van :shushing_face:

2 likes

in het openlucht museum geweest. is al weer een tijd gelden dat ik daar geweest ben.

1 like

Gefeliciteerd

2 likes

Dat zei ik laatst al ik werd er niet blij van.

1 like

Jan deze toch , Poljot24 - Russische Qualitätsuhren | Poljot 24,

Poljot Russian Watches - Since 1988 (poljotuhren.de)

2 likes

verzenkosten betaal je ook over ,ik zou het mis kunnen hebben maar zo te zien wel.

1 like

Tot 1 juli j.l. kon je tot zo’n 25 euro zonder extra kosten iets inkopen. Gek genoeg kon je ook van alles uit Rusland en de Ukraïne boven de €25 zonder extra kosten inkopen. Van NL kopers heb ik nooit vernomen dat ze extra moesten betalen, wel dat pakketjes soms erg lang bij de douane bleven liggen.

Vanaf 1 juli is alles anders. Voor alles buiten de EU moet je over het gehele aankoopbedrag + verzendkosten BTW betalen. Deze BTW moet worden gevorderd door de partij die het pakketje levert, bijvoorbeeld PostNL. De gevorderde BTW moet PostNL (of andere partij) dan weer overmaken naar de belastingdienst. BTW vorderen en afdragen kost geld en daar vraagt PostNL (en ook andere partijen) inklaringskosten voor. Als je deze online betaald dan kost je dat 4 euro en anders 7 euro (zo even uit mijn hoofd).

Steeds meer grote verkopende partijen nemen de BTW vordering alvast voor hun rekening. Dit zie je o.a. op eBay als je iets koopt uit de USA. in dit geval hoeft PostNL (of andere partij) geen BTW meer te vorderen en hoeft je dus geen inklaringskosten te betalen.

En dan nog het volgende als je iets aanschaft boven de €150 (let op; aankoop bedrag + verzendkosten). In dit geval moet je ook importkosten betalen. Hoeveel dat is hangt af van de goederen die je koopt. Horloges zijn luxe artikelen, dus bingo voor de belastingdienst. Ook hier geldt dat sommige buitenlandse verkopende partijen de importkosten alvast vorderen.

Dat NL kopers nooit iets extra moesten betalen bij aanschaf uit Rusland of de Ukraine heeft mij altijd verbaast. Ik dacht altijd dat er een of andere speciale handelsdeal mee te maken had. Van kopers uit België kreeg je toch wel eens te horen dat zij wel te maken hadden met BTW en import.

Het enige wat bij mij een schimmig iets blijft is BTW of hoe ze het ook noemen in het buitenland (zoals VAT) wat je betaald op goederen uit het buitenland. Dat zou er eerst af moeten want buiten de EU zouden wij TAX free moeten kunnen kopen. Vervolgens betalen wij in NL de BTW. Anders betalen we immers 2x BTW. Eenmaal in het land waar je het product koopt en vervolgens ook nog eens in NL (nota bene ook nog eens over de verzendkosten erbij).
Volgens mij moet je dan de betaalde BTW in het land van herkomst terug kunnen vorderen.

Zo biedt bijvoorbeeld Juri Levenberg zijn horloges TAX free aan voor niet EU kopers. Een slecht voorbeeld is Timefactors. Die heeft geen zin in dit alles (vanwege extra administratie) en je betaalt doodleuk VAT en in NL ook nog eens BTW.

3 likes