In mijn geval is dat $ 152,00 aankoopbedrag en verzendkosten in U.S dollars .
Ik heb daar $ 31,92 VAT over betaald .
En kreeg een rekening van PostNL van Inklaringskosten. € 26,67
Dat zou dus niet kloppen ?
Dan is dat onhaalbaar aan het worden als ik je verhaal lees ,dus de inkoop wereld wordt een stukje kleiner binnen de EU.
Ja daar lijkt het wel op Richard …
Ik weet nog een oud leraar van mijn ik zo’n 40 jaar terug of langer ,ik ben niet geboren on de staat rijk te maken.
Dan kom ik op 152 dollar dat is ver onder 150 euro en toch € 26,67 aan PostNL betaald
gaat het niet om US dollar ,ik denk dat we de euro en dollar door elkaar halen
Let altijd op bijkomende kosten als u online bestelt buiten de EU
Koopt u bij een webwinkel buiten de EU? Kijk dan vooraf welke kosten bij de prijs zijn inbegrepen. Als de btw er niet bij staat, betaalt u die achteraf. En voor aankopen boven de € 150 betaalt u meestal invoerrechten bij de Douane. Die invoerrechten zijn een percentage van het aankoopbedrag, tot 12%. Uw post- of pakketbedrijf doet aangifte bij de Douane. Voor die administratieve werkzaamheden rekent uw post- of pakketbedrijf vaak een vergoeding: de ‘inklaringskosten’. Die inklaringskosten verschillen per vervoerder.
Let op! Ook het Verenigd Koninkrijk ligt sinds 1 januari buiten de EU. Samen met China en de Verenigde Staten staat het in de top-3 van landen buiten de EU waar Nederlanders het meest online bestellen.
Je zit dan onder de €150. Dus je betaald dan 21% over aankoop + verzendkosten. Dat is dus 21% over
US152 = US 31,92. Deze zijn dus al door de verkopende partij gevorderd. Je betaald nu dus geen €4 of€7 inklaringskosten. En omdat het bedrag onder de €150 is, ook geen importkosten.
Ps. Post NL draagt het af aan de belastingdienst.
Dus dat bedrag wat ik betaald heb van € 26,67 inklaringskosten moet dan verrekend worden met €4 of €7 ?
Echt , ik heb tot 1976 Grafische school gehad en vind dit pittige materie , uiteindelijk zal ik het begrijpen dat dan weer wel …
Nee de verkopende partij heeft al geregeld dat over het aankoop plus verzendbedrag de BTW voor de Nederlandse belastingdienst direct door jou wordt betaald.
Dus zodra het pakketje in Nederland hoeft PostNL geen extra werk meer te verrichten om de BTW te berekenen en jou te laten betalen. Dit extra werk kost normaal gesproken €4 als je online betaald of €7 als je aan de deur of bij een PostNL punt betaald.
Wat een boeven dan ben ik bestolen door PostNL
Daarom begreep ik er ook niks van …
Het is idd erg inwikkelt, ik moet ook altijd kijken daarom schrok ik laatst ook zo. ik ben niet echt thuis in belastingen. daarom de bestelling bij meranom gedaan kijken wat de kosten zijn, maar eBay tikt gelijk af .
Ik ben ZZPer geweest , huisschilder , het eerste wat mensen altijd vroegen , kan het zwart ?
Echt 9/10 klanten de 1e vraag
belasting ontduiking is van alle tijden en zal altijd zo blijven ,ik heb het al een keer verteld neem de venster belasting hoe meer vensters hoe meer taks dus dicht metselen , en in Italië met de De trullo is Verhaal gaat dat de bewoners van de trulli de huizen zonder cement bouwden, omdat deze dan ook snel weer afgebroken konden worden. Dat was handig, omdat er dan minder belasting betaald hoefde te worden. Heden ten dage zijn de meeste trulli opgeknapt en extra verstevigd.
Nou in dit geval geen boeven hoor. De verkopende partij die de BTW jou heeft laten betalen, geeft het pakketje plus de door jou betaalde BTW aan PostNL. PostNL levert jou het pakket en geeft de BTW aan de belastingdienst.
Dus in feite ben je 4 of 7 euro goedkoper uit.
Ok Hans maar ik heb ook VAT $31.92 betaalt plus € 26,67 inklaringskosten.
Het horloge was 129, 00 dollar en Shipping $23.00
Dus horloge van 129,00 dollar kost me uiteindelijk 182,59 euro incl. verzenden .
123,00 dollar is 104,36 euro dus 104,00 euro voor dat horloge kost me met verzenden , Vat en inklaring omgerekend 182,59 ik weet niet hoeveel procent dat is maar schat 80% wat bovenop dat horloge van omgerekend 104,36 euro mij gekost heeft .
Ik heb shipping ,VAT en inklaring bij elkaar 78 euro (92 dollar) betaald omgerekend , pffff vind ik nogal wat .
Bert volgens mij vat betaald in land van aankoop ,ik kan wel doorgaan overbelasting ,ik ben er ook niet in thuis .ik kan het Esther ook niet vragen die is bij haar zus, ze heeft er meer verstand van dan ik, Hans zal het wel weten ,ik spreek hier ook niemand tegen, Maar het is zo wat ze nu invoeren is volgende week achterhaald ,en dan weer op nieuw te rekenen.
In dit geval lijkt het er op de de verkopende partij VAT heeft gerekend en niet heeft overgedragen aan PostNL (net zoals Timefactors, zie eerdere post). Dan betaal je dubbel belasting over de aankoop. En dat is inderdaad waardeloos en dwingt ons in feite om binnen de EU te kopen.