Die Poljot de luxe ziet er mooi uit. Poljot24 vraagt ongeveer 215 euro voor zulke horloges. Maar met garantie. Dus tussen de 125 en 150 euro? Die komandirskie is ook leuk. Beetje patina. Max. 75 euro schat ik.
Ik zie nu wat schade aan de randen van de wijzerplaat van de poljot. Eerst aangezien voor zonlicht. En rechter lug smaller gepolijst? Dan iets voordeliger lijkt mij.
Volgens mij zijn er van dit specifieke model foto’s te vinden op internet waar een astronaut dit horloge draagt op een nato over het ruimtepak.
Dus dat kan zeer zeker
Mooi horloge, ik moet daar toch ook weer eens aan.
Ik probeer al een tijdje contact te krijgen met Andre (vouwfietser) voor een service beurt van een paar horloges, maar krijg geen antwoord terug. Volgens mij is het ook al een tijdje terug dat hij iets heeft gepost
Kan dus zijn dat hij niet bereikbaar is om wat voor reden dan ook. (hoop dat het meevalt).
Maar is er verder nog iemand hier die zich wil wagen aan Vostok en 3133 uurwerkjes?
Ik weet wel dat Andre geen liefhebber is van chronografen. (Om te servicen voor anderen om precies te zijn. ) Heb dat ook al eens gevraagd. Ik heb zelf 3 Poljots 3133 naar Kampmann gestuurd.
Duurt ook wel even, maar netjes gedaan volgens mij, en niet duur.
Die service was uitgevoerd door Matt Brace uit de UK. Dan krijg je een heel gedoe om te bewijzen dat het om een reparatie gaat, anders zit je weer met import gedoe. Lekker naar Duitsland sturen. Als je het zelf wil dien, zie dan mijn service verslag in PDF.
Ik wordt dan gelijk nieuwsgierig, kan het niet laten.
Op eBay.nl, heb ik “vintage Pobeda sputnik watch” ingevoerd. Gelijk een stuk of 10!
In wisselende conditie of originaliteit uiteraard.
Je ziet soms duidelijk dat het schijfje opmerkelijk fris is t.o.v. de rest. Geen probleem wanneer je dat ok vindt natuurlijk.