Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Uit (Belarus) Wit-Rusland nog nooit import betaald ,dat is mijn ervaring

4 likes

Bij Wit-Rusland en Ukraine zijn er veel waarop iets aan te merken valt.
Bij deze valt het nog mee, maar bij nader inzien zijn de wijzerplaatpootjes door de wijzerplaat gekomen (op 11 uur en 5 uur), dat vind ik zelf een “no-go”.

Voor import lagere bedragen laten vermelden, lijkt mij belastingontduiking en kan op HF niet worden besproken.

5 likes

Ja, die pootjes zag ik ook inderdaad! Ik ga gewoon rustig verder zoeken! Wat ik al zei, ik vind het niet erg om wat meer te betalen om een mooier exemplaar te krijgen.

3 likes

Hahahaha, laten we onszelf en HF niet te serieus nemen… :joy:

3 likes

oké mijn fout ,het is vaak om twee tientjes iemand met hobby.

2 likes

Ik weet dat deze 20mm lugs heeft, maar is de kast voor de rest identiek aan de oude wat maten betreft?

2 likes

Als je persé een originele wilt wordt het zoeken naar een spelt in de hooiberg. Op etsy staan er dacht ik momenteel 2 die ietsje beter zijn. Als een nieuwe dial niet erg is, dan koop je die voor zo’n €15. Dan is het wel leuk om de originele wijzers er op te doen. Veel sputniks hebben een correcte kast en uurwerk, maar hebben een nieuwe dial en lelijke niet op de originele lijkende wijzers. De replica dials wijken niet enorm af.

En dan te bedenken dat ik een jaar of 5 terug dit exemplaar in top conditie aan de straatstenen niet kwijt kon. Net als de sputnik met wereldbol. Niemand had interesse en vond het maar een speelgoed ding. Ook de oostblok verkopers op de rikketik glimlachten op veel betekende wijze.

4 likes

Ik kwam ook onderstaande tegen!
Vond de kast en dial er goed uit zien!

11 likes

Of deze. Wel duur.

5 likes

Ook mooi! Wel duur inderdaad…

2 likes

Watchmaker Monroe is een van de duurste op Etsy

2 likes

Verschil tussen zijn filmpjes en foto’s is enorm! Hij had beter niet die filmpjes kunnen maken… Verraadde wel dat zijn foto’s niet geheel waarheidsgetrouw zijn…
Met name deze hieronder…

2 likes

Vandaag blauw :slightly_smiling_face:

14 likes

Ik ben vandaag voor de poljot gegaan! :heart_eyes:

10 likes

Lijkt een beetje op een sunburst dial…? Ben altijd gek op wat ongewone kleurtjes! Mag altijd wel een beetje opvallen, net zoals deze! :blush:

2 likes

Nog ruim een dag te gaan met bieden nu nog met een mooie prijs én binnen Europa.
Een redelijk mooi exemplaar met nieuw glaasje en geserviced.
Kan je proberen, lijkt mij.

3 likes

Maar ik vind het altijd moeilijk om te bepalen wat ik als Max bedrag op moet geven… Ik weet het, afweging van wat vind ik het waard en wat is het daadwerkelijk waard… Hoe ver moet je gaan…

3 likes

Ik denk dat de prijs nog wel omhoog gaat, dus het is lastig ja.
Overigens valt mij bij dit exemplaar op dat CCCP op de wijzerplaat iets verder af staat van de subdial vergeleken met het exemplaar van Bas @BG1 dat als referentie dient. Kan ook aan de hoek van de foto’s liggen.
Anyway, toch een heel aardige Sputnik :slightly_smiling_face:

5 likes

Zo, ff tijd om het forum even bij te lezen. Vandaag hele dag met de Bukhanka gereden. Moet zeggen, begin er al steeds meer aan te wennen. Ben in het zuiden van het land en nu besef je pas hoeveel verkeersdrempels er in ons land zijn. Met deze blad vering Rus is dit vergelijkbaar met de pijnbank. Voel mijn rug dan ook goed. Het is alles behalve een comfortabel vervoersmiddel maar aan de ander kant o zo leuk. Er zijn inderdaad een paar organisaties die deze huren, wij hebben dit “broodje” van www.steelwheels.nl. Kwam voor ons als meest handige uit. Zij hebben twee exemplaren, 2 en 4 persoons. Als je van Russische gekte houdt moet je het zeker een keer proberen.

7 likes

Kan deze kopen. Zou volledig werken. Wat is het waard?

En deze?

7 likes