Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

:+1::sunglasses:

11 likes

De “bastard” ontmaskerd! :grin:

7 likes

Gaaf zeg!:sunglasses:

4 likes

Nuja, in het echt ziet het er beter uit dan op foto :wink:
Maar ik begrijp de opmerking, hij lijkt hier te breed en zit iets te los.
Komt omdat ik bezig ben om deze Rus te vergelijken met een Chinees NATO-monster (de Seagull fiffer).

5 likes

14 likes

Mooie gele plaat!
Ik vraag me af of je van een 2415B zomaar een 2416 kunt maken. Ik weet eigenlijk niet of een 2415 datum functionaliteit faciliteert… Kenners?

2 likes

Dat is dus precies waar ik nog bang voor ben, internet gaf geen uitsluitsel en toch maar voor die paar euro’s een kansje wagen dacht ik…

Als de kenners hierover wat kunnen roepen, héél graag :v:t2:

Dit plaatje gaf me nog wel wat hoop:

1 like

Als ik even visueel de binnenwerken vergelijk betwijfel ik dat het zo eenvoudig zal zijn, het lijkt er op dat de bovenste plaat van het binnenwerk verschilt tussen de 2415b en de 2416b. Alsof er enkele bewerkingen niet uitgevoerd zijn bij de 2415 omdat er toch geen datum complicatie gemonteerd moest worden.

2 likes

Mocht iemand nog een desert shield zoeken.

4 likes

Hmmm dat zou jammer zijn, zou betekenen dat ik toch een nieuwe movement moet vinden of een andere wijzerplaat… Maar misschien toch nog een ander hoopvol bericht (zeg ik als leek):

“As far as I can tell, there’s no difference in design or dimensions between the new and old mainsprings (although I’m not 100 % sure) as long as they are for the same calibre. For example, a mainspring for a 2409 will fit both the new and old barrels, and a mainspring for a 2415 too will fit any of the two types of barrels. However, the mainsprings themselves are differently designed for manual (2409/2414) and automatic movements (2415/2416). For example, at meranom.com (which sells spare parts) they sell barrels for 2409 (manual), 2414 (manual), and 2416 (automatic), but .not for the 2415 (automatic). I would assume the mainspring and barrel for the 2416 is suitable for the 2415 as well. Do note, however, that all of these barrels are of the new type with the taller arbor and the elevation on the barrel and barrel lid.”

3 likes

Een hele nette voor keurige prijs. :+1:

1 like

Andere onderdelen zijn identiek hoor, lijkt mij dat enkel de bovenste plaat niet overeen komt.

2 likes

Mooi, hij lijkt op het eersten gezicht op de 2415 ( behalve de datum complicatie)

4 likes

ik denk het ook :+1:

9 likes

Mooie conditie! En de NATO kan er prima bij. :grin:

4 likes

Volgens mij is dat ook het enige verschil.

2 likes

Misschien kijk ik verkeerd… Maar wat moet dat op de wijzerplaat voorstellen?

2 likes

Mooie Rus, mooie dag eenieder

11 likes

Wat een fraai ding is dit eigenlijk, maar ik heb geen idee waar ik naar kijk… Wat is het??

4 likes

Molnija 360x? Wellicht!

2 likes