Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Goede morgen.
Blijft super veel waar voor zijn geld.

7 likes

Update: ik heb de knoop doorgebeten, mede na advies hier, en heb een nieuwe Amphibia besteld bij Soviet Market. Kast 110 met witte dial:

Ik heb gezocht naar een leuke gele dial maar nog niets gevonden wat me aanspreekt maar deze witte vind ik ook tof. De bezel zou ik wel graag vervangen, maar eerst maar eens kijken hoe het apparaat bevalt. Voor nu eerst maar eens geduld oefenen tot ie op de mat valt!

10 likes

Heeft ze dan ook de ‘slap on the wrist’ nodig om ff op te starten? :wink:

4 likes

Met de hand opwinden. Oldskool. :sweat_smile:

8 likes

We zijn erg…is dat op hele forum zo?of alleen op CCCP

3 likes

Zo verhuizers hebben al aardig wat gedaan , alle dozen en kleine meubelen vlotjes over de trap . Morgen de rest met de lift en dan maar hopen dat ik eerder op het nieuwe adres ben , die jongens werken echt snel … :ok_hand:
Als ik verhuist ben even glaasje poetsen …

12 likes

Plak je dan ook de bezel af of doe je het “staand vrije hand”?

4 likes

Afplakken :+1:

5 likes

Gisteren de Vostok 2605 gereinigd en gesmeerd. Vandaag begonnen met afstellen maar dat was geen makkie… Dus zoeken op internet, uitgekomen bij:
https://www.google.com/amp/www.bobinchak.com/watchmaking/2018/1/27/vintage-beat-error-adjustment%3Fformat=amp

Dus opstelling gebouwd:

En begonnen, beat error was niet nauwkeurig genoeg af te lezen op onderstaande app, dus maar de pro versie gekocht (5 euro, rib uit m’n lijf…) :see_no_evil:. Wel is te zien dat de lijnen enorm uit elkaar liggen:

Toen begonnen met het verdraaien van de veer op het rad. En weer… En weer… En weer… (denk dat ik het 12 keer gedaan heb. Verdraaien, terug plaatsen en weer meten… ). Hieronder zie je het asje en de sleuf waarmee je hem kan verdraaien (je moet even inzoomen) :

Het resultaat:

7 likes

Gedurfd om bij zo’n balans de beat error af te stellen.

5 likes

Is dit ook een 42mm ? Kan hem misschien kopen.

5 likes

Ik dacht ik probeer het gewoon! :grin:
Wat wel heel tricky is is de schroevendraaier heel voorzichtig tussen de veer te manoeuvreren om bij het sleufje te komen.

5 likes

Deze is dacht ik geen 42 mm . de 627 is een oversized 420

2 likes

Ik doe dat ook wel zo bij de Zim 2602 en 2608.
Ouderwets en sober van opbouw deze uurwerken, dus geen gemakkelijke beat error adjustment lever!
En dan kom je op internet een review tegen over: (not) adjusting a Russian Zim 2602. Deze meneer klaagt wel over de kwaliteit van het kaliber, maar weet kennelijk niet dat ze vroeger altijd op de manier van @Deno de beat error corrigeerden. :upside_down_face:

Overigens is deze Vostok zeer nauw verwant aan die Pobeda/Zim kalibers. :wink:

4 likes

Ik haal 'm er altijd af. Gaat sneller en maakt het poetsen nog gemakkelijker. :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Niks te klagen vanaf mijn kant!! Vindt het een fantastisch uurwerk! Als ik net zo af te stellen ben op deze leeftijd (63 jaar)… :joy:

4 likes

Jongens, dat zelfs Boctok de basis kan zijn voor inspiratie van een ontwerp. We kunnen dus best trots zijn op onze Russische underdog.

6 likes

Het is toch een mooie bezel dat vind ik dan, iets wat ik mooi vind kan een ander niks vinden of anders som.

2 likes

Je ken toch de bezel er af wippen ,dan kan je daar onder ook gelijk schoonmaken zo doe ik het altijd daar komt toch soms een drek onder vandaan.

2 likes

die jongens zijn vaak wel snel, maar blijf er wel bij je weet het nooit.

2 likes