Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Ff een kleine “on-topic” tussendoor het mooie verhaal van Dirk, net binnengekomen! Ik kan eindelijk meedoen met Vostok Friday!! :tada::tada::tada::tada:

Het is geen schoonheid met z’n geboortejaar van 58, maar dat is nou juist wat ik er mooi aan vindt!

9 likes

WEL schoonheid

1 like

Ze hadden dezelfde van 59… Maar vond deze juist leuk omdat mijn vader van 58 is. :grin: Niet dat 59 geen mooi geboortejaar is Bert! Ik hou juist dat tijdperk (ook qua muziek!)! :+1:t2: :grin:

6 likes

:ok_hand:

Ah de Vostok 5/6 missie :grin::+1:

3 likes

Dit is zeker zweden of Noorwegen

2 likes

Dat lukte dus niet. Ondertussen met de onderstaande tip van het randje even extra goed schoonmaken is het gelukt.
Bedankt voor je reactie!

2 likes

Bedankt voor de goede tips, het is nu gelukt!
En mooie bijkomstigheid is dat hij nu ook weer kan draaien zoals het hoort :slight_smile:

3 likes

Dankje! Ja met de hulp zit het meestal wel goed op dit forum.:slight_smile:

3 likes

Gaaf! Zweden of Denemarken?

2 likes

Ik kon het niet laten… Leek wel alsof ze hem een dompelbadje olie hadden gegeven…

5 likes

Hier in Tilburg betaal je drie ton en dan heb je een jaren 30 woning in de meest gewilde wijk :joy:

4 likes

Ik durf nooit de centrale tandwiel los te halen omdat ik niet weet hoe het precies in elkaar steekt… Weet iemand van jullie het toevallig bij een Vostok 2605 uurwerk?

2 likes

Dat is vrij standaard. Je moet aan de dial kant de canon pignon loshalen. Dat is het kleine centrale tandwieltje-met-het-asje-eraan. Dat zit geklikt/geklemd op de as van het rad van de minutenwijzer. Met platliggend horloge dus gewoon naar boven toe eraf halen. Gaat het beste met een speciale tool/een Chinese pincetstijl wijzerafnemer/twee handmatige wijzerafnemers. Bij hermonteren moet je de canon pignon er weer echt op klikken. Voel je wel.
Goed bezig! :+1:t2:

3 likes

Top! Bedankt Huub!

1 like

Wat een detail op de wijzerplaat! Prachtig!

5 likes

Weinig patina :ok_hand:

2 likes

Haha, lijkt wel een raadspelletje. Maar jullie zitten close. Het is in Tiveden, Zweden. Voormalig bos boerderijtje uit 1750 en hebben dit 15 jaar geleden gekocht.

Wij denken ongeveer over 5 jaar definitief die kant op te gaan. Enige onkosten zijn elektra, eten en vervoer. De rest wordt ons door de natuur geschonken. Maw, voor dit relaxte leven hoef je niet veel geld te hebben om deze keuze te kunnen maken. Maar zou niet te lang wachten, ook in Zweden gaat de huisprijs omhoog. Mocht je interesse hebben, kijk op www.hemnet.se en sla je slag. Kan het iedereen aanraden :wink:

7 likes

Mooie vooruitzichten Dirk. Mooi zo in het natuurpark :+1:

4 likes

Ik ben nog steeds gek op Hongarije, de grootste vlakte van Europa als kind had die droom al alleen het is nooit uitgekomen enkel op vakantie dan, maar dat is nu ook erg moeilijk het is precies wat Dirk zegt als eerst maar die corona de wereld uit is.

4 likes