Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Domme vraag wellicht, maar heb nu korte tijd het onderstaande horloge en tot nu toe was alles prima.

Wat mij altijd al verbaasde was dat de bezel niet/nauwelijks te draaien was. En ik dacht, ach iets meer kracht zetten…
nu ligt de bezel er af en wilt er niet meer op?
Iemand tips?

7 likes

Zeker, alleen woon ik voor Anno niet echt in de buurt. Anders wordt het wel een hoop postzegel gedoe.

3 likes

Blijft een bjoetie

11 likes

Prachtig die Baikal! :heart_eyes:

2 likes

Je hebt PB :grimacing:

1 like

Normaal gesproken moet die veer weer in de bezel en dan kun je hem er zo weer opdrukken. Past in een dunne gleufje aan de binnenkant van de bezel

3 likes

Mooi met die kleur band ! :ok_hand:

2 likes

Domme vragen bestaan niet, …
Maak alles eerst goed schoon met wasbenzine. Gebruik voor het borgrandje van de kast en de bezel een houten tandenstoker. Daarna de draad in het randje van de bezel leggen en met een lichte draai druk beweging de bezel op de kast monteren. Echter, vaak is de draad verbogen of zit met te weinig voorspanning in de bezel. Als je geen nieuwe hebt zul je de oude weer een beetje in vorm moeten brengen en helaas opnieuw moeten gebruiken. Bij de eerst volgende Meranom bestelling deze als voorraad erbij bestellen. Kosten geen drol.

5 likes

Ok ok deze is wat uitgebreider :crazy_face:

1 like

Klopt wat Anno zegt, en wat dat zwaar draaien betreft. Dat is af te stellen door de veer iets krapper te buigen. Een heel klein beetje op al de knikpunten. Zwaarder draaien dus andersom. Meestal pak ik dan een tangetje en knijp met beleid iets op de knikpunten.

De bezel gaat het makkelijkste er op door te kijken waar de veer het verst uit de groef komt. Daar leg je hem eerst op het horloge. Vervolgens schuin weg drukken en er op. Hij klikt dan zo in.

Ha ha zie nu dat Dirk ook al antwoord gaf. Beter 3 x dan geen keer. :wink:

2 likes

Dank!
Is een goedkoopje van AliExpress. Was om te testen maar hij bevalt goed.

2 likes

En toch zit ik te zoeken op de foto’s waar je de horloges verstopt hebt zodat het toch nog enigzins “on-topic” is! :joy:

Mooi! Netjes en strak! :+1:t2:

1 like

Even mijn eenmalige off topic wat te maken heeft met de toekomst.
Dit is al jaren afbetaald en genieten we zeker 4 keer per jaar van. Door alle maatregelen in deze Corona periode wat minder maar daar komt natuurlijk binnenkort een einde aan. Zodra ik kan/mag gooi ik mijn Boctok’s en atelier in een hele grote doos en vertrek ik definitief uit Nederland naar deze voor ons fantastische plek.

11 likes

Echt mooi Dirk! Rust en ruimte! En gezonde lucht neem ik aan!

1 like

Wow! Das toch een droom om daar te kunnen leven!? Heerlijk lijkt me dat! Alleen ff een vraagje… Hoe blijf je aangehaakt bij dit ozoo mooie thread van Russische beauties!? Heb je WiFi?

2 likes

Inderdaad, Siberië maar dan in Europa. Één grote dierentuin maar dan zonder hekken. Dichtstbijzijnde buren 2 km. Hoe rustig wil je het hebben. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb nu op een specifieke steen in de tuin net 1 streepje 3G. :joy:
Maar hoop tegen die tijd wel een 5G WiFi router te hebben om dit draadje te kunnen blijven volgen.

5 likes

En boodschappen doen ? In het dorp of selfsupporting ? En werk ?

1 like

Buurtsuper 20min met de auto. Werk?? Zit 2ha bos bij dus zeg maar thuiswerken :joy: :joy: Heel modern tegenwoordig.

4 likes

Mooi leven ! :sunglasses:

3 likes

Ik ben jaloers Dirk! Ik hoop toch ook zo een keer te mogen leven! Geniet van de rust en natuur om je heen! Heb je al concrete plannen wanneer je wilt vertrekken?

1 like