Iedereen zit hier te verhuizen precies.
Verhuizen jullie in NL vaker dan wij in BE?
Haha gemiddeld 1 keer per 7 jaar, volgens de statistieken.
Ik kom op dit adres net aan 6,5 jaar, dus ik leef aardig nominaal
Ik heb hier 25 jaar gewoond op 3 hoog , tijd voor een benedenhuis
Net even gegoogeld, Belgen verhuizen gemiddeld 1 keer per 10 jaar. Redenen kunnen zijn, volgens een verhuis site, dat huizen gemiddeld voordeliger en de salarissen hoger in België. Dus minder behoefte andere voordeliger woning te zoeken.
Wij wonen nu 30 jaar in helft van dubbel. Heel plezierig. Overwegen nu de keuze voor een appartement, of blijven wonen en dan meer op comfort in te gaan richten. Laatste waarschijnlijk. (appartementen zijn erg duur wanneer je ook nog een extra kamer nodig hebt voor je horloges.
)
Even helemaal off topic natuurlijk
Die keuze hebben wij 2 jaar geleden gemaakt Jan. Kids de deur uit hypotheek aangepast en van boven naar beneden toe alles aangepast/verbouwd. 80 % kan ik gelukkig nog zelf. Huiskamer/keuken wordt het laatste project. Goedkoper kunnen we niet wonen. Heb zelf een hoekhuis en hoeft voor mij ook niet anders. Dus keuze niet zo moeilijk lijkt mij Jan
Kleine impressie
Poeh , mooi zeg !
Dank je Bert
Ja heel netjes gedaan Anno!
En ja, wat je zelf kunt doen is mooi meegenomen.
Wij willen in principe ‘toekomst bestendig’ beneden gaan slapen en nieuwe badkamer beneden maken. We hebben een aangebouwde garage en extra aanbouw naar achteren. Daar komt dan slaapkamer en badkamer bij in. Voorlopig kan de hobby en computer kamer en logeer ruimte mooi boven blijven.
dat kan kloppen, en als het op internet staat zal het wel mijn directe omgeving (ouders, grootouders, tantes&nonkels, …) zie ik niemand zo vaak verhuizen. hier bij de mensen rondom mij (en ikzelf voorlopig
) is het:
thuis bij ouders tot afstuderen - tijdelijk huurhuis/appartement - huis kopen of bouwen
misschien ben ik (en mijn omgeving) een beetje rustiger en concervatiever/doordachter?
ik ben in feb/2010 in mijn huis getrokken (en na veel renoveren) woon ik er nog steeds
dat is een nederlande uitspraak die ik niet ken
bwa… hier stijgen de vastgoedprijzen de laatste jaren erg hard.
gemiddelde jonge starters hebben moeite om een eigen huis te verkrijgen en (gemiddelde, gewone) starters moeten vaak een lening/hypotheek aangaan voor 25 jaar.
ik heb iets meer geluk gehad in het leven. ik woon in een woning van >500m² (en tuin > 3500m²) en op mijn 40e ben ik hypotheekvrij
een appartement is vrij duur zeker in het midden van het land ,wij hebben een aangepaste woning dan ga je zeker niet weg.
Dat doe je beter dan ik.
Verstandig!
Het is vaak niet meer te betalen laatst een blik verf gekocht, voor twee kozijnen te schilderen dan ben je al zo’n 60,00 euro kwijt .
Netjes Anno top
Denk dat de meeste starters in Nederland hier jaloers op zullen zijn.
ik doe zo veel mogelijk zelf ,en het geeft nog voldoening ook ,alleen ik mag niet meer de ladder op van mijn vrouw ze zo bang dat er wat gebeurt.
wat is dan een gemiddelde hypotheek looptijd in NL?
hier heb je een nieuwbouw appartementje (op het platteland, niet in een stad!!) voor om en bij de 300-320.000€, 2 slaapkamers, en 75m² of zo.
in een stad mag je daar 100.000€ bijtellen, als het dan nog in een hippe buurt van een stad ligt nog eens 100
Probleem is vooral dat de prijzen op dit moment dusdanig hoog zijn dat de meeste starters niet eens een lening kunnen krijgen. Zelfs niet als ze met zijn 2e zijn.