Na het zien van @Bert59 zijn buran Mig29 ben ik op zoek gegaan naar mijn eigen exemplaar.
3 gevonden en dit is hem geworden.
Bedankt bert voor het idee en de info.
Tophorloge.
Heel mooi , gefeliciteerd , goede aankoop
Netjes hoor en wat Hans benoemde, zeer gedurfd
Ik ken jou Bert. Laat het rustig op je inwerken. Komt helemaal goed. Leuk vooruitzicht toch ?
Welkom hier
Was dat toentertijd niet het platste horloge wat Seiko toen op de markt bracht? Een oom van mij had er ook een en ik was best wel jaloers.
Heel mooi en ook nog een mooie pouch erbij
Welkom!
Hij werkt fantastisch! Maar ben er nog niet helemaal over uit wat ik van het bandje vindt… Graag jullie mening!
Hij past er wel bij hoor. Ik vind het wel wat hebben.
Beetje grof voor dat horloge. Zou een standaard leren band nemen.
Zo, mijn desert shield is weer voorzien van een nieuw hart (2416B). Met een donorhorloge van @Bugs3 Erik
Dat is tie waard Anno!
Als er iemand belang bij deze heeft
Vorig jaar gekocht van een echte verzamelaar Geoffrey.
Mooie uitvoering. Alles werkt lekker soepel en horloge ziet er top uit. Ben alleen even vergeten welk type dit is🤔
Dus zocht je zoiets, sla dan nu je slag😁 voordat hij naar het blauw verhuist.
Of het de meest platte was weet ik niet, maar het was inderdaad een stuk platter dan de meeste horloges die ik nu heb.
Gaaf
Welkom!
Mijn nieuwste aanwinst! De kast is helemaal krasvrij, glaasje moet even Polywatch/ Autosol over. Geslaagde gok voor 29 euro.
Privjet, Kunnen jullie mij aub helpen en zeggen wat voor horloge dit is en wat het uurwerk misschien is, alvast mijn dank, ( wil het in het blauwe zetten maar weet niet wat ik kan vragen, misschien weten jullie iets )
grt Steven
Het is een Вымпел, volgens mij zitten hier Luch uurwerken in (2209?)
Wat je daar hebt is een erg late Vympel. De gekende Vympel horloges zijn geproduceerd door de “First Moscow Watch Factory” tussen 1961 en 1964 ongeveer met het dunne 2209 binnenwerk. Later werden deze dunne horloges geproduceerd als “Poljot de luxe” en afgeleiden. Na de val van de Soviet Unie werd de naam zoals met meer merken gebeurd is gebruikt door fabrieken die niets meer te maken hadden met de oorspronkelijke producent.
Dit is ook hier het geval. Deze Vympel is veel recenter geproduceerd door de “Vitebsk” fabriek VPZ uit Belarus, ergens tussen de val van de Soviet Unie tot +/- de jaren 2000. Daarna is Vitebsk gestopt met het produceren van horloges, ze maken nu vooral meetapparatuur. Veel van deze horloges gebruiken Luch binnenwerken (ook gevestigd in Belarus) maar ook geïmporteerde Chinese uurwerken werden gebruikt. Luch kalibers uit deze late periode hebben echter geen centrale secondenwijzer gezien enkel de 1801.1 nog in productie was en dit kaliber geen secondenwijzer heeft. Ik vermoed dus dat dit exemplaar een Chinees binnenwerk heeft, waarschijnlijk een “Standard movement” zoals wel vaker aangetroffen wordt in dit soort horloges.
EDIT: Even zoeken en ik heb een voorbeeld gevonden van een zeer gelijkaardig exemplaar met inderdaad een Tongji standaard binnenwerk erin: https://truefork.org/wp/vimpel-with-tongji-movement/