Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Dank, prima info, heb hem meegnomen toen ik weer in rusland was, gekregen van iemand. Weinig waard dus, misschien ga ik iemand er een plezier mee doen, jij staat nu ook op de lijst :wink:

2 likes

Vandaag een dagje mijn 3017 Sekonda Strela het exportmerk van Poljot waarmee de Sovjetunie felbegeerde harde valuta binnenhaalde.

19 likes

Ander overhemd bij die band Bas! Wel een prachtig horloge! :grin::+1:

4 likes

Klaar voor Vostok vrijdag :+1:

Klaar voor het schip met (vakantie)geld dat ik morgen ontvang :+1:

Klaar voor de wattenstaaf die morgenochtend weer via mijn neus richting mijn hersenen moet omdat mijn collega waarmee ik van de week lang in een vergaderruimte verbleef positief is getest :-1:

9 likes

Het volgende kreeg ik door van DHL.

Bericht: Vanaf 1 juli 2021 kunnen zendingen van buiten de Europese Unie onderworpen zijn aan Belasting op Toegevoegde Waarde (BTW), ongeacht de waarde van de zending. Ga voor meer informatie naar https://www.dhl-eucustoms.com

1 like

Thuiswerken hè… verslons al een jaar! :joy:

4 likes

Vandaag de Blue Angels weer eens.

9 likes

Deze zijn binnen. Geen geweldige staat. Van eentje ligt de seconde los. De andere zijn chroom is bijna helemaal weg.
Als iemand eentje wil (mits betaling :sweat_smile: ) mag hij me zeker contacten. Ze tikken wel!

8 likes

Nieuw bandje op de kop getikt. Chrom-excel of zo dacht ik dat het heette. Deze “taper”-ed niet en blijft 18mm. Heb ik graag. Ruikt ook lekker naar leder (al is het geen natuurlijke looiing).

10 likes

Chrome Exel is Hoween leer uit de USA. Wel chemisch gelooid en ik zie dat de onderkant niet van extra een laagje leer is voorzien. Dus ik hoop voor je dat je geen uitslag krijgt.

5 likes

M’n stoere militaire Soviet handwindertje: de Mockba 1MChZ Kirova (Первый Московский Часовой Завод, ПМЧЗ, later Poljot) 16 juweeltjes. Geen idee van de leeftijd (50’s?) en het uurwerk (2408?). Het luide, vastberaden motortje, verchroomde kast en de glijdende “Sputnik” secondewijzer maken dit een leuk stukje Soviet geschiedenis. Maar ik draag 'm erg weinig, dus gaat binnenkort het blauwe gedeelte in.

14 likes

Next one:

8 likes

Ben ik de eerste voor Boctok Friday!? Eindelijk een keer meedoen! :+1:t2: :grin:

8 likes

Chips, extra vroeg de wekker gezet…te laat om de eerste te zijn. Nou, dan maar aan het werk. Iedereen happy Boctok Friday en geniet van het lange weekend.

7 likes

Dat had ik nou ook gedaan… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

12 likes

Vrolijke Vostok Vrijdag iedereen!
De Amphibia, een heerlijk hobby horloge!

Bert @Bert59 succes met verhuizen vandaag! :+1:

12 likes

Tussen al dat scuba geweld maar weer even een klassieker :stuck_out_tongue:

14 likes

Wat een absolute design klassieker is die Big zero ook :ok_hand:

Klopt hoor! Zal van rond 1960 zijn. Kaliber is een 2608; iets groter dus :grinning_face_with_smiling_eyes:. Met de magische centrale secondewijzer opbouw :grin:

2 likes