Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Je hebt ze ook met zo’n notenbalkje als afbeelding. Die zijn geinig!

3 likes

Je gouden zusje Jan.:joy:

5 likes

Op die site zijn ze inderdaad niet al te duur. Gelijk even wat pushpins en banden mee bestellen Bert👍

2 likes

Bedankt voor je reactie :+1:

1 like

Hebben jullie dat wel eens mee gemaakt ? Bericht dat een je pakketje is aangekomen in Nederland en dat door Postnl een invoeraangifte ingediend wordt ??

Vervolgens moet ik 18.88 euro betalen aan inklaringsrechten voor een horloge van 65 euro :grimacing:
Een derde van de prijs dus. Nog nooit meegemaakt.

Ik snap dat je soms via de douane invoer rechten moet betalen, maar dat Postnl inklaringen doet was mij onbekend.

Of is het zoiets als random scannen. Ik heb zo vaak pakketjes uit de Oekraïne gehad en nog nooit wat extra betaald.

Hij is wel mooi, maar daar was de prijs ook naar :disappointed_relieved:

16 likes

Vanuit de USA wel. Was duurder meen ik. Maar vanuit Rusland? Misschien wel eens gebeurd.

2 likes

Ik gok op dit.

4 likes

Das zeker een mooie!
Ik vraag ook altijd dat ze de waarde een heel stuk lager vermelden dan voor het bedrag dat ik hem gekocht heb.

2 likes

Waarschijnlijk heeft deze dat dus niet gedaan. Nou ja , gelukkig is dat niet gebeurd met de Gargarin uit Rusland. Was ik wel wat meer kwijt geweest :rofl:

2 likes

Je krijgt eerst de BTW over het aankoopbedrag plus verzendkosten (waarom dat laatste is mij een raadsel). Vervolgens overhandigt de douane het aan PostNL die de de BTW moet innen en afdragen aan de belastingdienst. Hier worden dan inklaringskosten voor berekend en het minimumbedrag is al hoog. Carriers als UPS, DHL e.d. handelen de hele riedel zelf af (en vangen daar uiteraard flink voor). Zo gaat het zo’n beetje.

Via de route PostNL heb je ook nog te maken met het herlabellen. Vandaar dat je een pakketje tot binnenkomst NL kan volgen. Na een tijdje gaat het van de douane naar PostNL die er een andere stikker op plakt waarbij je vaker niet dan wel via de PostNL app bericht van krijgt.

Op de site van de douane kun je via een complexe invuloefening er achter komen hoeveel import en afhandelingskosten je moet betalen bij invoer bedrag X.
Dat is per land en zelf per soort goederen anders. Bij veel landen kun je tot slechts rond de €25 vrij importeren (incl. verzendkosten). Er zijn ook landen waar een andere overeenkomst mee is afgesloten. Volgens mij geldt zo’n speciale behandeling ook met invoer uit de Ukraïne. Vandaar dat we nooit invoerkosten hebben bij de relatief goedkope horloges.

3 likes

Vind die Melodia zeker wel leuk, Anno. Lekker functioneel. Ga eens een poging wagen. Hopelijk kunnen tegen mijn powerhitting. :stuck_out_tongue:
Overigens heb ik goede herinneringen aan de Melodia vinyl shops in Rusland. Heb nog een aardige collectie liggen.

2 likes

Heb op mijn Ducati (en die trilt als een beest) nooit problemen ondervonden met de Boctok. Maar nu er toch een Elektronica komt zal ik je raad opvolgen. Спасибо.

2 likes

Bij thuiskomst lag dit op me te wachten!

Nou komt het kroontje goed van pas Huub @Raketa thanks!

13 likes

8 likes

Ik heb het wel gebrost een schuurspons en daar na met vim en een harde koksborstel .

4 likes

Je brengt me in verleiding ik ga er ook één nemen, welk type zou het best zijn ,ik heb van dit type horloges niet zo veel verstand. is de verzend snelheid een beetje redelijk ,ik zie Belarus ,en Oekraïne welk land wordt het uit verzonden. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

2 likes

Rusland: ‘ISS is onveilig’, bouwt eigen ruimtestation (msn.com)
Rond 2025 weer nieuwe Cosmos horloges :slightly_smiling_face:

3 likes

Nee een mechanische klok houd het niet lang vol ,ik heb een keer en tuin omgespit met boom wortels nou het loopt gelijk achter met een dag, met een min of twee drie
minuten per etmaal de veer ontspanning zoekt de makkelijkst weg. Dat zal met een boctok het zelfde zijn.

3 likes

U.S.A. koop ik niks meer zelfs over de verzend kosten moet je nog betalen of het moet echt niet anders kunnen en soms vraag ik zet er gift op (of onder de 25$ inclusief verzenden)

2 likes

o de chinees komt er aan komt geen horloge brengen hoor ,die komt een Tjap Tjoi met kipfilet brengen.

4 likes