Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel V

Waar is “hier” als ik vragen mag?

1 like

@Koppie @Bert59 (of iemand die het weet) weten jullie of ik de onderdelen van de horloge zo in het rvs bakje mag neerleggen van de ultrasoon of moet er echt een extra bakje in als bescherming of iets dergelijks?

4 likes

11 likes

Heb zelf niet zo’n ding, maar meende dat er sltijd een draadmandje oid bijzat. Volgens mij kan het geen kwaad. Durf het alleen niet voor 100 % te zeggen.

2 likes

Ik dacht dat jij er ook 1 had! Ja heb er een mandje bij maar sommige delen zullen er doorheen vallen… Gaten te groot… :joy:

3 likes

Zaterdag!

9 likes

Mandje is er o.a. voor dat je niet met je handen in het reservoir hoef om de onderdelen er uit te vissen . Verder lijkt het geen probleem te zijn maar ook ik weet het niet zeker …

2 likes

Doe er 1 drup Dreft in want anders worden de parts plakkerig , weet niet hoe dat kan want Dreft is anti vet maar toch …

2 likes

Thanks voor de tip! :+1:t2:

2 likes

Geen echte Rus, maar wel nog met een Vostok binnenwerk:

9 likes

Mooi spul! Benieuwd hoe de schroevendraaiers zich houden

2 likes

Dit is hem, lijkt aangekocht te zijn via Quelle het grote Duitse mailorder bedrijf. Zat ook een handleiding bij met zeer algemene info met het Meister Anker logo. Meister Anker was een horlogemerk van Quelle, dat ze gebruikten om horloges te verkopen van onder andere Poljot en GUB maar dan met het Meister Anker logo op de wijzerplaat. Ook bij het setje zitten instructies om de band in te korten en voor het gebruik van de schroefkroon.

Mijn Neptune heeft geen ander logo op de wijzerplaat, maar wel een andere achterkant waar ik nooit echt veel info over gevonden heb. Een Neptune met een ietwat vreemde origine dus.

8 likes

Hebben jullie tips waar (en welke) houder/klem te kopen om je kast en/of uurwerk in te klemmen als je er aan gaat werken?

3 likes

Met ultrasoon reinigen geld met alles wat je er in doet dat het beter in om het in een bakje te doen zodat het niet op de bodem ligt.

3 likes

Leuk gereedschap, die digitale microscoop zoals je die nu afgesteld is
kan je daar dan nog met je schroevendraaier aan werken?

2 likes

Heb een dop gebruikt van een spuitbus. En daar de vloeistof in met de delen… Ik dacht ik ga het liever niet proberen met als kans dat het niet goed uitpakt…

3 likes

Dat zal ook werken inderdaad. Beste is om een rvs zeefje te laten “zweven” in de bak zodat er niets op de bodem ligt. Als er iets op de bodem ligt bestaat de kans dat er beschadigingen ontstaan en krijg je een soort van vliegroest op de bodem. Dat is iets wat je wilt voorkomen

3 likes

Oké! Ik weet dat er van die thee bakjes zijn aan een kettinkje… Misschien die eens een keer kopen bij de blokker oid.

3 likes

Dat zal prima werken voor de kleine deeltjes👍🏻

3 likes

Ome Ali heeft ze voor een heeeeeel zacht prijsje en ze werken perfect!

€ 3,45 28%OFF | 2 Stks/set Horloge Case Houder Metalen Uurwerk Holder Vaste Basis Voor Horlogemaker Horloge Klem Horloges Reparatie Gereedschap Accessoires

4 likes