Op de 3017 Strela na kun je het jaartal van Russische horloges niet aan een serienummer herleiden (1959-1979). Er zijn weinig horloges waar een jaartal op het mechanisme staat. Als het al zo is, dan begint het met 1-,2-,3- of 4- wat staat voor het kwartaal. Het toeval is nu net dat als je al horloges met een jaartal ziet, deze veelal uit de jaren 50 komen. Deze zijn meestal geheel in de stijl uit die tijd zo rond de 33mm doorsnede. Denk dan aan Sportivnie, Pobeda e.d.
Bedankt - maar ik ben zo niet van de dressers (zoals mijn collectie al verraadt)
Bedankt alvast.
Ik blijf bij de suspects die ik al in visier had (oris en de mido ocean star) en daar komt de hamilton scuba bij (hoewel die beter op staal is dan op leder)
Bedankt. Ik droom even wat verder en op een dag zal ik hem kopen.
Persoonlijk vind ik onderstaande Oris echt een schoonheid! Prijs is voor een nieuwe…
Oris Aquis (Submodel)
€ 1.946
Nou, inderdaad. Ben een paar weekjes weg en iedereen verkoopt de boel. Snap er niets van, hoe kun je nu te veel Russen hebben? Of je er nu twee hebt of twintig, rijk (in de zin van geld) word je niet van. Maar emotioneel gezien word ik er wel heel gelukkig. Nog een paar dagen Zweden en dan ga ik weer terug naar het hectische Nederland.
Wat zou het mooi zijn als ik hier mijn Boctok atelier had.
Anno, denk dat ik je wel kan helpen hoor. PB mij even als je nog een 2416b zoekt. Wil jou sniper best in mijn collectie. Ben eind deze week weer terug, hebben dan wel even contact.
Inderdaad Dirk. Geen groter plezier dan bij je horloge kist(en) gaan zitten en een voor een er uithalen. Even laten lopen en weer terug op zn plek. Netjes Sturmanskie’s en wostoc’s bij elkaar, op generatie gesorteerd.
Ik zie jou nog wel een Wostoc seminar starten daar in Zweden. Met survivel cursus in de bossen en BBQ ter afsluiting.
Heren of Dames, ben er even tussen uit geweest geen internet ,alleen voor belangrijkberichten, heb twee foto’s die gaan ik wel plaatsen. nu even de rommel op ruimen van de van de vakantie.
Verzamelbaar mechanisch automatisch horloge Atache Vostok Breeze Briz 2416 Rare
Het type …
Ik herinner me deze nog met Vostok logo, als “Breeze” inderdaad. Ik had ze nog niet gezien met het “Attaché” logo.
Stond op Etsy , met Vostok op de dial kost 70 euro meer …
Ongeacht dat… Vindt het wel een toffe horloge!
…en lekker kleurrijk, altijd mooi!
Dacht ik ook , rvs met rvs bracelet en automaat voor 70 euro is leuk als presentje .
Gratis verzenden ook nog