Dat model Okeah met die moderne pushers heeft 20mm Bert. Ze hebben daar een nieuwe kast voor gemaakt. Met iets ruimer geplaatste lugs. Die verder wel sterk op de oude lijkt.
Ha ha. Niet verder vertellen hier. Ik heb mijn Omega Geneve de hele dag al om. Deze had ik al in 1982 gekocht. We gingen bij een heel oude tante op visite en dit leek me gepast.
Even een zijsprongetje: ik heb dit weekend de HBO serie “Chernobyl” nog eens een keertje bekeken. Fantastische serie. Deze keer lette ik speciaal op de horloges die de hoofdrolspelers om hadden en daar het beeld zelfs af en toe voor stilgezet. Ik kon eigenlijk niets herkennen.
Een Vostok heb ik bij de mannen nergens kunnen ontwaren. De dameshorloges zouden van Zaria kunnen zijn. Ik meende aan de hand van deze website dit model te herkennen, maar de focus ligt zelden op een van de horloges.
Wow! En nog steeds goed lopen? Mijn oudste horloge, een Seiko 5, dateert uit 1985. Nooit geserviced, da’s duurder dan een nieuwe, maar loopt nog steeds prima.
De herenhorloges zijn inderdaad slecht te identificeren.
Ah, dat topic had ik duidelijk gemist.
Ach, het is leuk om het er nog eens over te hebben. Wat eigenlijk heel jammer is, is dat ze voor wat betreft de horloges aandacht voor details hebben gehad in de serie, maar dat je ze dus inderdaad vrijwel niet kunt herkennen.
Helaaaaaas!
Dan zeg ik ook wow Hans! Goed spul die Seiko’s. En leuk om hem nog te hebben.
Ja die Omega loopt fantastisch. Handwinder en snelverzet datum. Dat laatste is geweldig leuk na een paar weken Amphibia’s. Je klikt hem gewoon door van de 23 ste naar derde.
Maar hij had 25 jaar stilgelegen na waterschade door motor rijden. Toen horloges een hobby werden heb ik hem laten restaureren door Jan Ubels. Blij mee.
Beetje zijdelings te maken met deze rubriek. In ieder geval communistisch. Maak hem later open ik begreep dat de oude modellen soms USSR binnenwerk kunnen hebben maar dat ga ik checken!
Draag dit vandaag. Mijn twee oppaskleinkinderen zijn dol op de zwaaiende man. Laat ze lachen. Ik ga ze niet vertellen dat hij verantwoordelijk was voor slechte dingen. Hij laat in ieder geval sommige kinderen lachen.
Die van mijn is 20 mm Bert.
Ik gok op een binnenwerk van de Shanghai Watch Factory.
Russen met een Chinees binnenwerk bestaan in ieder geval zeker. Ik heb er vier van.
Kleine tussenstand van mijn collectie. Jullie feedback is welkom.
Waar ik nog naar wil streven is om van elk Russisch merk minimaal 1 exemplaar te hebben.
Wat ik nog mis daarvan is in ieder geval een Poljot (Okeah), een Strela en een echte Sturmanskie.
Vostok’s vind ik geweldig. Die verschillende kasten en dials zijn een waar feest. Van die Vostok’s gaan er meer komen.
Ik ben specifiek op zoek naar de Vostok Precision (met Zenith uurwerk) en de Raketa Polar.
O ja, ik heb 1 horloge wat ik werkelijk chips vind. Dat is die knoeperd van Moscow Classics. Jullie vissen die er wel uit.
Toch de blauwe Nato op die groen/blauwe Komandirskie zie ik!?
Yes. NATO en Russische commander is een leuke combo
Hoi welk horloge was dat exact ?als ik zo vrij mag zijn .
Goed gezien Tony, een paar chrono’s horen er bij. En een 24 uurs. En liefst de klassiekers.
Leuke set al! Een desert shield! En die 3 Amphibia’s rechts boven, met dezelfde wijzerplaat in kleur serie, ook leuk. Dat heb ik met scuba’s in 4 kleuren.
Nice …