Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Ja snap ik, losse lume of wijzers zonder lume is geen gezicht. Zal nog best een handigheidje zijn om dat strak te doen. En de kleur moet misschien een beetje ivoor zijn, voor zo’n ouder horloge?
Leuk project.

3 likes

De lume op wijzerplaat is wel een dingetje maar op de wijzers is wel wat ik wil proberen te doen

3 likes

Ja ik doe nog al wat precisie modelspoor werk, ik stel me zo voor dat je die lume van de wijzers ‘er in veegt’ als het ware. En dan mooi strak. Maar heb dat nooit gedaan hoor. Die dots, tsja, lijm je zo’n dot weer vast? Nee zeker? Wordt een vlek. Dus nieuwe dot maken? Van een dikke druppel lume?

1 like

Dat zou ik ook nog niet weten, ik ga het forum nog af struinen om te kijken hoe een ander dat heeft gedaan

2 likes

Als je het niet zelf doet, hebben we intussen aardig wat handige relaties!
Persoonlijk prima ervaring met André @vouwfietser. :+1:

1 like

Meestal doe je de lume van de wijzers vanaf de achterkant.
Ik heb ergens hier een fotoserie gezet.

Van dit horloge heb ik één van de lumedots vervangen.
image

Raad eens welke :slight_smile:

11 likes

Bedankt voor de reactie, ik ga het aandachtig lezen.:+1:

2 likes

Bij de 7 of de 10? :wink:

Maar ik gok, de 12? Die ik kan zien zijn in ieder geval prachtig gelijk.

3 likes

Fijne Boctok vrijdag iedereen. Doe het even zo want foto uploaden zorgt ervoor dat de rest van het bos de komende week geen telefoon meer heeft. Haha. En aan de andere kant, heb ook alleen maar de sniper bij mij en die kent iedereen wel. Tot volgende week.

5 likes


Vostok vrijdag , klussen !
Marmere vloer op laminaat schilderen 2.5 bij 3.5 meter .
Scubadude 270 case . Bandje van Jeroen . @Proenski

16 likes

Ho. Stop. Die heb ik nog niet. :thinking:

4 likes

Vier euro, wel lachen die dingen.

12 likes

Ja wel geinig, even nonchalant op tafel leggen. Zit er een echt werkend horloge in?

3 likes

Ja, quartz, en het vereist weinig fantasie om te raden uit welke koker die komt. Al die Ali budget dingen hebben zo’n $1 Miyota 21xx of 22xx uurwerkje erin. Kan ook een Chinese kopie zijn.

Geen dag/datum, dus waarschijnlijk een Cal. 2105 / 2025 of equivalent.

4 likes

Maar toch voor 4 euro. Die kast is best netjes gedaan zo te zien, met reliëf en lekker chauvinistische Russische symbolen. :blush:

2 likes

Precies Jan, ik kijk er dan ook eerder naar met het idee “Wat kan ik met die kast doen?”

4 likes

Ja, zo had ik het nog niet bekeken Hans. Misschien past er wel een overgebleven handwinder in. Vostok of Raketa? Nog leuker!

4 likes


Onderweg vanuit Moskou

12 likes

Vandaag weer de Sputnik om de pols!

Prettig weekend iedereen!

Groeten, Tom.

19 likes

Heel mooi Tom !

1 like