Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Dank je Bert. Mijn eerste aankoop hier op HF in 2012 van Marijn. Ik was op zoek naar een Poljot (had net mijn eerste Vostok binnen) en deze stond hier te koop als Poljot.
Ik weet nog dat ik enkele pogingen gedaan heb te achterhalen of het een echte Poljot was of iets anders, maar ik zag door de bomen het bos niet meer en ik vond hem zo gaaf dat ik hem toch wel wilde kopen, ongeacht of het een Poljot was of niet.
Pas na aankoop heb ik het verschil geleerd tussen de Juri Levenberg Pilot modellen en echte Poljots. Marijn heeft daarna nog netjes gevraagd of het horloge terug moest, maar daar heb ik voor gepast :grinning::+1:

Het is een 31681 caliber met 24-uurs indicator.

6 likes

Hij is erg gaaf , zou wel een lume shot willen zien … :sunglasses:

U vraagt wij draaien. Helaas is de lume niet bestaand, je ziet op de foto links mijn gsm met led wegdraaien en zelfs dan is de lume al bijna gedoofd. Geen horloge voor in het donker dus :joy:

15 likes

Poljot tonneau weer eens.

16 likes

Race day, US GP met Danica Patrick in de pre-show bij Sky.
Vostok Amphibia 100-725 om mijn pols

13 likes

Terug van vakantie even alle gemiste berichten doorgenomen. Lees ik het draadje vintage chronographs en kom ik deze hele fraaie Molnija tegen.
Vintage Chronographs ONLY

Wat een interessant model is dit toch. Best uniek want de meeste kennen de Molnija’s voornamelijk van de zak horloges met de 360x kalibers. Zijn er onder ons nog meer boffers die dit model in bezit hebben? Laat zien, ben benieuwd.

4 likes

Ja mooi ding!. Prachtig caliber. Doet me denken aan de Chronostop Drivers Edition van Omega. Is de gedraaide wijzerplaat hier ook vanwege aflezen en bediening onder het rijden?

7 likes

Доброе утро,

Leuk item op YouTube kanaal про часы over een tweetal klassieke horloges. Vimpel en de Sportivnie.


Uiteraard in het Russisch maar dit keer vrij eenvoudig te volgen.
Stiekem steek je er toch nog iets van op en het is goed voor je Russisch.
Смотри и наслаждайся.
6 likes

Goede rustige presentatie. Heb nog maar even heel kort gekeken. Later meer. Mijn Russisch is flink roestig. Valt mij weer op hoe klein die echte oude horloges zijn. Maar in prachtige staat!

4 likes

Wat mij opvalt bij de Sportivnie: heeft een stopwatchfunctie en een indeling in 1/5 seconde in de buitenste ring van de wijzerplaat. Is die secondenwijzer dan niet veel te kort om functioneel te zijn; misschien zelfs niet origineel ?

3 likes

Blijft ook erg mooi :+1:t4:

3 likes

Lang geleden idd. Ik kan het me niet precies meer herinneren hoe dat zat met de levenberg Poljots. Er zit toch wel een echt poljot uurwerk ik meen ik?
Ik had er destijds net zoveel verstand van als jij en op dit moment minder :grin:

3 likes

Een echt Poljot uurwerk en er zat zelfs een Poljot certificaat bij, dat heb ik gedurende de jaren erna vaker gezien (JL’s met Poljot certificaat).

Zal eens kijken of ik dat papiertje nog kan opsnorren.

2 likes

Ik heb een paar van die oude chronografen.

Links een chronograaf met een ChK-28 kaliber, 2de kwartaal 1952, s/n 00145, eerste productie-run, Tweede Moskouse Horlogefabriek. Er zijn er ongeveer 60.000 van gemaakt tot eind jaren '50. Hij wordt wel de ‘Molnija-Queen’ genoemd (zie Johannes Almeppen, Uhren Magazin, nr 10/1998, pag. 125), maar ik weet niet of hij wat met Molnija te maken heeft. Hij wordt ook wel ‘Kapitanskie’ genoemd of Captains Chronograph (eBay).

Rechts een Molnija met een 3017 kaliber, s/n 32388, 1966/67. Net zo een als die van Iwan, alleen als zakhorloge.

Nog een paar foto’s:

Groetjes, Tom.

13 likes

Is bij mijn (originele) geen probleem :ok_hand:

Misschien inderdaad geen originele wijzer, verder een heel mooi ding zo in 't goud. Leuk filmpje ook!

12 likes

Mooie horloges Tom! En (inmiddels) zeldzaam lijkt mij.

2 likes

Inderdaad, wat een mooie exemplaren. Rijk bezit! Maar omdat die van Iwan in een wristcase zit, is de diameter van het Molnija uurwerk te vergelijken met een bijvoorbeeld 3602? Zo ziet, op het oog de case van Iwan er niet uit. Die van jou Tom, lijken mij wel de 3602 diameter te hebben.

2 likes

12 likes

Inderdaad, jouw Sportivnie heeft meer bijpassende wijzers. Zal het Victor eens vragen of de wijzers wel origineel zijn.

4 likes

Uploaden: 16352581435061603343213.jpg…
Nog steeds dit horloge om .
Vostok 270 kast , draagt lekker .


Uploaden maar niet op wachten… :sweat_smile:

13 likes