Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Is bij mijn (originele) geen probleem :ok_hand:

Misschien inderdaad geen originele wijzer, verder een heel mooi ding zo in 't goud. Leuk filmpje ook!

12 likes

Mooie horloges Tom! En (inmiddels) zeldzaam lijkt mij.

2 likes

Inderdaad, wat een mooie exemplaren. Rijk bezit! Maar omdat die van Iwan in een wristcase zit, is de diameter van het Molnija uurwerk te vergelijken met een bijvoorbeeld 3602? Zo ziet, op het oog de case van Iwan er niet uit. Die van jou Tom, lijken mij wel de 3602 diameter te hebben.

2 likes

12 likes

Inderdaad, jouw Sportivnie heeft meer bijpassende wijzers. Zal het Victor eens vragen of de wijzers wel origineel zijn.

4 likes

Uploaden: 16352581435061603343213.jpg…
Nog steeds dit horloge om .
Vostok 270 kast , draagt lekker .


Uploaden maar niet op wachten… :sweat_smile:

13 likes

In de ‘echte’ Molnija zit gewoon een 3017, ook in die van Iwan.
In de ‘Kapitanskie’ zit dus de ChK-28, maar dat is waarschijnlijk geen 3602.

Hier is wat leesvoer over de ChK-28: https://www.watchuseek.com/threads/the-chk-28-chronograph.5095701/

Wat heel leuk is dat de waarschijnlijk zeldzame eerste productie-run van deze stopwatch anders is dan de rest. Er zitten een paar detailverschillen t.o.v. alle anderen. Er zit nog geen ovaal venstertje in de opbouw platine van de chronograaf om de opwindveer te ontspannen, voor onderhoud b.v. En hij heeft geen sleuf in diezelfde platine. Vanaf de herfst van 1952 zijn die er wel. Waar die sleuf voor dient is niet bekend.

De info komt uit Uhren Magazin 10/1998, zie hieronder (met dank aan Iwan!):

Altmeppen-4.pdf (2,0 MB)

Hier een foto van mijn ChK-28 kaliber, dus zonder venstertje en sleuf:

Groeten, Tom.

7 likes

Gaaf Tom, dank je wel. Weer wat Molnija voer om te lezen. Blijft een interessant merk om te volgen. Heb er wel wat mee.

12 likes

Zoals beloofd Victor van Про часы even de vraag gesteld.

Wat Victor feitelijk zegt is dat de Sportivnie in het filmpje een goedkope versie is en wel degelijk 100% origineel. Waarvan akte. Wilde jullie het niet onthouden.

6 likes


Mogguh heren . :slightly_smiling_face:

11 likes

Ook goede morgen Bert. :blush:

13 likes
5 likes

Heel bijzonder model, met die half edelstenen dial. Nooit geweten dat de kleinere cirkel Jupiter voorstelt. Bedankt voor het delen!

3 likes


Deze oude rus maar weer eens om…

19 likes

Vandaag het horloge wat veel om de pols te zien was van Yuri Gagarin.

17 likes

Wasdah?

2 likes

Een ZIM. Op de wijzerplaat het standbeeld van Chapaev wat te zien is in de stad Samara (de stad waar de raket van Yuri Gagarin vandaan komt)

3 likes

images

Hier draagt hij het horloge tijdens zijn ontmoeting met Fidel Castro.

6 likes

Het heeft absoluut de uitstraling van de CCCP horloges uit die tijd, waarvan ik er ook een aantal gehad heb. Alsof het een stukje huisvlijt betreft. Het heeft wel wat.

3 likes


Even wat ongegeneerde self-exposure, heerlijk vintage USSR Luch in het blauwe gedeelte voor eng weinig geld. Hoe weinig? Nou de band op de foto kost 57% meer dan het horloge… en dan is het geeneens een heel dure band ;).

10 likes