Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Het beste is om de site van Polmax3133 te bestuderen. Polmax3133 (Steve uit Canada) was jaren lang actief op het forum WUS. Ineens was het over en zijn website stond op “launching soon”. Geen idee wat er aan de hand is, want zo staat het al heel lang zo. Directe links naar zijn oude pagina’s werken nog wel. Iemand heeft al deze losse pagina’s opgeslagen en elders onder gebracht.

http://www.mfkrlives.com/polmax3133/index.html

Hier vind je ook info over nieuwe wijzerplaten. Deze doken enkele jaren geleden plots op op eBay. Vaak goed herkenbaar voor degene die weten hoe een origineel eruit ziet.

Hans :sunglasses:

5 likes

Wel slava dus. maar wel met miyota quartz
https://slava.su/en/gk-205-02-2-2-wrist-watch-glavnyy-kalibr

2 likes

Belangrijke maar vooral nobele uitspraak, Bert. Dat maakt dat het Russische deel van het HF voor nieuwelingen hier het gevoel geeft dat een horloge ook een mooie, betaalbare hobby kan zijn en je per definitie niet het vel over de neus wordt gehaald alleen maar omdat de “markt” zo in elkaar zit. Спасиба большой друг.

12 likes

Helemaal waar.

Ik ben hier veel geweest - heb hier ook meer dan in welk topic dan ook gepost. Nu lees ik vooral nog veel :slight_smile:

Vanavond op de bank met deze schoonheid :heart_eyes:

afbeelding

16 likes

Russische humor:
Deze vandaag gedragen. Was vergeten dat de verkoper er een extra iets bij had gedaan. Ik had gevraagd of hij er een bescherm hoesje bij kon doen. Of het lag aan translate of hij zag de humor er van in. Russische condooms er bij.

13 likes

“Gecontroleerd door electronica”

Een geruststellend idee. Ik hoorde dat bijvoorbeeld Russische soldaten de geleverde condooms niet zo vertrouwden. Dat was vroeger, dat dan weer wel. :blush:

7 likes

Gemaakt van …'81-begin '90.
De soldaten kregen deze uitgereikt. Ze vertrouwden ze niet echt

2 likes

Precies! Zo zat het, nu worden ze als geintje meegestuurd. Ik had dat eerder van iemand gehoord, nu weet ik het weer. :blush:

2 likes

:joy::joy::joy:

2 likes

Interessante site Jan,

2 likes

Die zag ik vrijdag liggen.

1 like

Ik ook ongeveer zoiets​:shushing_face::rofl:

3 likes

Ze leggen het duidelijk uit he Richard? En ze hebben nog wat andere leuke artikelen over Gagarin 's horloge.

2 likes

Ik heb het even vluchtige door genomen maar interessant en leerzaam, morgen op mijn gemak even doornemen .

2 likes

Thanks Hans. Ik ga ze beide eens goed op een rijtje zetten.

Afgaande op wat ik tot nu heb gelezen is dat beide Sturmanski’s flink onder ‘handen’ zijn genomen.

2 likes

Ik denk dat het een oude Boctok wijzerplaat is, die passend is gemaakt :thinking:
afbeelding
Succes met het zoeken naar een beter exemplaar :four_leaf_clover:

8 likes

Jeetje man tis me niet eens opgevallen.
Zal ik hem kaal maken en hem afgooien in mumbai

4 likes

1957 Spoetnik! Het Spoetnik satellietje deaait op de secondewijzer keurig rond!

18 likes

Icoontje, zo mooi ontworpen. Ook van dit model worden veel niet originele aangeboden. Zal het eens terugzoeken maar naar het schijnt het beste te zien hoe de aan de meridiaan lijnen aan de Noordpool samenkomen.

2 likes

Meen ik ook. Dus deze zal goed zijn. Met, net niet samenkomende meridiaanlijnen. Er was ook iets met die kleine eilandjes an de noordzijde. Op de imitatie dial een eilandje te weinig of zoiets.

Wegblijven hiervan dus. :blush:

3 likes