Hopelijk gaat het nieuwe boek uit Italië ons nog meer achtergrondinformatie geven. Heb gisteren het verschuldigde bedrag aan Andrea Manini overgemaakt. Kijk er naar uit.
Nu je er om vraagt wil ik er wel wat over zeggen .
Het horloge links is mij bekend en ik heb er nooit wat over gezegd . Je zal niet snel een 2e zien in deze configuratie , waarom ? Eigenlijk heel simpel het horloge links heeft de binnen bezel van een Spotivnie en hoort niet in deze Sturmanskie dus het rechter horloge is wel correct .
Het kan wel zo van de fabriek gekomen zijn bij gebrek aan onderdelen maar is nooit zo bedoeld .
Er zijn verschillende Sportivnie type,s onder andere dit voorbeeld .
Ook bekend is de Sportivnie Buran , deze heeft de zelfde kast en wijzers als een Sturmanskie maar heeft een andere dial en inner bezel , de geen die in jou linker horloge zit .
Conclusie is dat de linker niet klopt maar zo geleverd kan zijn maar inner bezel moet als je hem kloppend wilt hebben vervangen worden gelijk als het rechter horloge op jou foto . Inner bezels vind je nog wel op Ebay .
Ik zoek geen gelijk maar dit is wat ik ervan weet en wil vorige eigenaren er verder niet op aanspreken want horloge in deze configuratie staat leuk en er is verder niks mis mee .
Weet je dat heel zeker Bert over die linker dial
Als het linker horloge toevallig diegene is die Tony van mij heeft over genomen, dan wordt het raadsel alleen maar groter. Als het om die ex van mij gaat, die is toen hier op het forum van een van de grootste verzamelaars gekocht en werd hier in ieder geval door meerdere als origineel bestempeld
Foto van mijn ex
Idd het horloge van jou die jij van Hans heb . Ook jij vroeg Anno aan Hans of het wel klopte die inner bezel . Ik weet ook nog wat Hans daar op zei . Het is waar Hans weet heel veel van Poljot , geloof me als ik zeg dat mijn kennis niet in de buurt komt .
Ik heb vanaf het moment van jou aankoop getwijfeld over de verklaring van Hans dat de configuratie kloppend was . Daarom zeg ik met klem dat het zo uit de fabriek gekomen kan zijn .
Ik heb geen enkel belang in het horloge maar de configuratie klopt niet , inner bezel klopt niet met model Sturmanskie . Toen jij het horloge net had wou ik het niet zeggen omdat Hans mij ook zo van de tafel praat , ik heb gewoon minder kennis punt .
Maar ik weet wel dat ik gelijk heb .
Ja toch
Volgens mij geen vintage . misschien ook geen re-isseu dat weet ik nie , ik heb niks van Slava dus kan ook een volkomen nieuwe serie zijn .
@bert59 en @Koppie
Bedankt voor jullie feedback.
Ik ben met de uitvoering van Anno heel content. De kast, backcover, de dial, lume zijn heel goed. Hij loopt perfect op tijd.
De andere (rechts) is aan de onderkant flink beschadigd, de backcover misprint e.d.
Zet niet zo snel een bund in; heb hem op bund gezet omdat ik die ugliness wil verbergen.
Ziet er ook leuk uit , heb ik ook geschreven , het maakt ook niet veel uit of het klopt of niet .
Het is jou horloge en geniet ervan , verder niks mis mee .
@Bert59 en @Koppie Ik vind het wel belangrijk om in ieder geval te weten wat ik heb.
Een mod koop ik overigens ook bewust (het verschil met een Frankenwatch is voor puristen). Vind de ‘verbeteringen’ in bepaalde gevallen gaaf.
Ik probeer van elk horloge de historie, de specificaties, de onderdelen zo goed mogelijk te documenteren. Daarom liep ik tegen die bijzondere bezel aan. Vind die zoektocht naar informatie verder een van de leukste onderdelen van de hobby.
Met jouw input kan ik mijn documentatie in ieder geval verder aanvullen.
Ik heb geen enkel horloge wat ik ooit heb gekocht geflipperd/verkocht. Door die ‘informatie-verzameling’ weet ik wel steeds beter waar ik naar op zoek moet gaan; wat in een ‘nieuw’ exemplaar moet zitten.
Vandaar mijn goed bedoelde uitleg
Er werd gevraagd of er iemand was hoe het zit met die bezel , het is ook geen mod , maar een 2e zal je niet tegenkomen en dat zegt genoeg
Een uniek horloge zullen we maar zeggen.
Speciale vermelding voor @Koppie. Eind juli heb ik van Anno zijn Desert Shield en Slava overgenomen. Vond ze leuk, intrigerend. Wat meer in gedoken en zit nu op 25+ Russen.
Dit CCCP topic voelt als een warm bad. Jij @Bert59, Jan, Hans en natuurlijk ook de rest hebben de liefde voor de Russen verder aangewakkerd.
Zo snel kan een virus toeslaan Tony
Op de foto van Anno van zijn ‘ex’ zie je goed het wapenschildje. Met die vallende vliegtuig bom. En de vleugels. Hier zie je dat de contourlijn van de bom heel egaal even breed is geprint. De oudere prints zijn iets onregelmatiger. In de gids van de historie van de 3133 waarvan je een link nu hebt, zie je een voorbeeld van de ‘bij gedrukte wijzerplaten’. Voor modding of restauratie doeleinden verwacht ik. Die herdruk platen hebben ook dat heel regelmatige. Dat is wat ik er van weet. Volgens mij heeft Hans @slls, ook een groot aandeel gehad in de gids. Maar dat kan hij beter zelf uitleggen.
Ik ben met je eens dat elk horloge waar je plezier aan hebt prima is, maar zou zelf ook graag weten wat ik koop.
Maar blijft een leuk en betaalbaar wereldje de Russen. En naar mate je bijleert wordt het steeds leuker.
Mijn late grijze. Je ziet het iets dunnere contourlijntje.
Deze uitvoeringen gingen tot 92. Volgens de gids. Dus in de laatste jaren van de ussr tot net in het begin van Russia.
Je mag in mijn collectie ook komen kijken er mag wat weg , maar ook hier in ben ik eigenzinnig namelijk handteer ik de stelling :
Ik heb uitsluitend punt gave modellen die ik weg doe , geen service nodig maar ik heb ze tegen scherpe prijzen gekocht vanwege de staat en mijn inziens is het kolder om op vintage
Poljot / Vostok geld te verliezen . Nieuwe horloges hebben afschrijf kosten , vintage niet .
Sterker nog de juiste modellen stijgen in waarde , dat is wat mij betreft het leuke van de hobby .
Het is wel zo dat ik mensen mats en nooit mijn verzend kosten bij aanschaf reken dat vind ik normaal om die kosten zelf te dragen dus ik heb het over netto wat een horloge mijn gekost heeft en daar mag het voor weg . in mensen op het forum beschouw ik als vrienden en heb dus altijd leuk doorverkocht , winst maken doe ik niet bij me vrienden
Mocht ik bepaalde hier niet kwijtraken dan komen die uiteindelijk op Ebay . Dit is nog niet zover gekomen …
Marktplaats doe ik niet aan …
Ik ben echt heel zuinig met me horloges , ik klus er niet mee en ga er ook niet mee onder de douche . Ik wissel dagelijks van horloge vandaar dat ze er nog net zo uitzien als bij de aanschaf en dat is
Thanks Jan. Ik zie het nu ook.
Ik moet er echt met een stofkam doorheen. Er zijn zoveel details die kunnen afwijken. Beide horloges hebben kenmerken die in die gids op niet-origineel scoren.
Ik denk dat ik voor het eerst van mijn leven Excel ga inzetten
Dank je voor de uitnodiging. Ik ga dat zeker doen.
Eerst even door dat mysterie Sturmanski heenworstelen.
Qua prijzen maakt het voor mij niet eens zoveel uit. Als de prijs schappelijk is dan is het prima voor mij.
Graag gedaan Tony!
Hans is de man met de meeste kennis.
Ik ben Jan, een liefhebber van Russische horloges en vintage Omega’s (uit de sixties en uit de betaalbare klasse. )
https://sturmanskie.com/about/blog/kak-otlichit-original-ot-poddelki/
Ook leuk misschien. Gaat nog niet over de 3133.
Haha, zag het. Aangepast. Haal die nicknames te snel door elkaar