Svet
Het is een Svet made in Leningrad watch factory basing on parts from Petrodvorets. Look them up on Dashiell Stanford site.
Wat ziet de kast er nog mooi uit vergeleken met de wijzerplaat Bill?
Denk je dat het altijd heeft gemarcheerd, of vergis ik mij.
Wel een lief horloge, Svet is ook zo’n leuke brandname. Mijn vriendin heet Svetlana, maar noem haar eigelijk altijd Svet. Dan begint ze ook altijd te stralen, vrij vertaald naar haar naam.
Snap je uitdaging Bill. Wel kneiter lastig om de dail te redden door zelf de kwast te pakken. Pfff, een defect exemplaar met een goede wijzerplaat is misschien een betere optie. Blijven zoeken. Maar daar ben jij best goed in als ik het zo zie.
Half uurtje poetsen/zachtjes polijsten.
Was super diep gekrast en dof…en nu…
Zag opeens AU20 stiekem ergens verstopt.
Hij tikt en wind(t) stomme kofschip, goed op en kan de uren meestal verstellen.
En nu naar aardige HF lid opsturen. Voorwaarde was dat ik hem eerst mooi moest maken😂
Hier wordt je toch enthousiast van. De productie, de emotie, het onderwerp, maar vooral die voice-over…….
Deze nu ook schoon en glimmend. Doet het nu steeds een kwartier of zo. Eerst deed hij niets ook al deed ik de ‘Russische wrist slap’. En toen gebeurde er iets miraculeus ik liet hem vallen.
Toen kwam hij tot leven maar wel steeds maar 15 minuten. Hij zal naar de IC @DirkT moeten🤫
Ja, jij kunt dat als geen ander, alle eer!
En ja, dit is “The old lady” in person.
En zo ziet ze er tegenwoordig uit. Ik vond die gladde bezel ook niks.
Mooi gedaan dat filmpje Dirk!
Gaaf. Hoe doe je dat toch?filmpje erop?
Haha die kende ik nog niet Ik heb wel regelmatig enkele van mijn Vintage Russen erop betrapt dat ze niet zulke koele kikkers zijn als ik verwachtte en soms helpt dan een beetje cv- of polswarmte - soms ook niet
Deze aparte vierkantige doet het bij mij al weer jaren prima, dus houdt moed broeder

Ik heb nu twee Sturmanski’s. Bij meeste die ik online heb teruggevonden (en ook bij de re-issue van Volmax) zie ik dat de binnenbezel in uren is verdeeld. Bij een van mijn Sturmanski’s is er een minutenverdeling; deze komt waarschijnlijk uit Q3 1990.
Weten jullie hoe dat nu met die bezels zit?
Als dank deel ik een recept voor taartje
Vanmiddag weer eens een projectje opgewonden - oh ja dat was die dikke die veel te snel liep…en door zijn ietsje beschadigde wijzerplaat nooit in aanmerking gekomen voor de reparateur - zo’n gevalletje ‘pech gehad’
Misschien eens een magneetje er langs?!?

Die had je van mij gehocht?
Was dat die met de losse seconde?
Gewoon, knippen & plakken.
Ja klopt, heb met een andere wat dingen overgezet naar deze omdat hier nog verf op zat haha
Misschien heb je wat aan dit artikel?
Heel interessant! Ik heb zelf de indruk dat de minuten bezel pas in de loop van de 90 er jaren geproduceerd zijn. Weinig info over gevonden.
Dank je Jan voor de fijne link. Beantwoord overigens een aantal andere vragen. Ik ga verder met het ontrafelen van die mysterieuze bezels.