Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

In “show hier je CCCP…” deel V, nr 1497

2 likes

Zeker weten! Echt een aanrader!

2 likes

Top!

1 like

Zag vanavond op het Russische YouTube kanaal про часы een presentatie van het Russische merk Космос. https://cosmos-watches.ru/en/
Helaas met een Seiko movement maar wel met hele fraaie thema wijzerplaten. Mooi afgewerkt met begerenswaardige details.

10 likes

12 likes

Ik keek er eerst wat onwennig tegenaan. Wist niet goed waar ik naar keek. Maar vind ik hem wel fascinerend. Het is net of er een onmetelijke diepte in zit en je langs die planeet scheert. De maan denk ik? Met de aarde als bestemming. Mooi gedaan!

4 likes

Men neme decal, print een leuk plaatje op hoge resolutie en zet het op een wijzerplaat. Voila…

6 likes

Fijne Vostok vrijdag allemaal.
Vandaag een bijzondere Vostok vrijdag, de kommandirski staat ook qua datum op tijd.

14 likes

Vrolijke vostoc vrijdag dan maar!
Had er even niet aan gedacht.

Nog steeds dezelfde om de pols maar hier met de oude foto in “as delivered” configuratie. Met clean bezel. Hij loopt nu al een week (8 dagen) binnen de 5 sec gelijk! Geserviced door @vouwfietser!

16 likes

Van harte Vostok-vrijdag allemaal!

12 likes

Heren. Deze mag het nest verlaten.
Stuur me maar een PB
afbeelding afbeelding afbeelding

12 likes

Op deze Vostok Vrijdag draag ik een Saturnus uit 1959.
Het glas is niet al te best, maar wel origineel, denk ik, met een loupe aan de binnenkant.
Die loupe vergroot de dagaanduiding (staat waarschijnlijk niet goed).

Prettig weekend!

Groeten, Tom.

17 likes

:astonished:

1 like

Flieger Friday met mijn Sturmanskie uit de Eerste Moskouse Horlogefabriek Sturmanskie (overigens een leenwoord uit het Nederlands, afkomstig van “stuurman”).

Ik heb lang moeten zoeken naar zo’n fraai exemplaar! Werden gemaakt voor Sovjet Piloten die hem na het afronden van hun opleiding kregen, zo ook Joeri Gagarin, die hem vervolgens ook als eerste mens mee de ruimte innam.

Deze horloges kwamen niet in de publieke verkoop. De meeste zijn simpelweg opgebruikt, deze 1953’er niet, schitterende staat. Prachtige lastig op foto te vatten parelglans op de wijzerplaat en hele gave hittegeblauwde wijzers.

21 likes

Fijn dat het nog steeds zo mooi loopt.
Is dit “The old Lady”
Eigenlijk vind ik dat een Vostok Scuba wel een duik-bezel nodig heeft.

3 likes

Hele fijne Boctok vrijdag toegewenst voor iedereen die er ook nog eens een mooi weekend van maken.

15 likes

Deze kreeg ik vandaag binnen. Iemand meer info? Merk? Onderaan zal wel gemaakt in USSR of zo staan. Kan het niet goed lezen

11 likes

Happy Vostok Friday & weekend.

10 likes

Ook ik mag weer een keer meedoen met Vostok Friday!

Ja ik weet dat de datum niet goed staat.

13 likes

Heb ik een kirovskie op de kop getikt waarvan iemand geprobeerd heeft iets met de wijzerplaat te doen!? Schoonmaken, verven ik weet het niet.
Nu zou het leuk zijn als ik een dial kan scoren of iemand die iemand die iemand kent die deze stijl kan schilderen met kirovskie motief in gedachten. De horloge werkt nog goed en is al uit elkaar gehaald.

7 likes