Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Deze Poljot heeft niet in een vochtig schuurtje gelegen. :wink:

2 likes

Zagen ze horloges wel als iets kostbaars waar je zuinig op moest zijn? Misschien was de prijs zo laag dat ze er geen moer om gaven. (heb daar geen info over)

1 like

Zeldzaam mooi Hans! :+1:

1 like

Daar heb ik ook vraagtekens bij. Andere prioriteiten misschien? Moeilijker leven dan in het westen? @DirkT Dirk heeft daar vast een beter beeld bij.

1 like

Helemaal mint is hij niet. Maar ik doe mijn best

2 likes

Net binnen na 5 wkn geduldig wachten , uit de Oekraïne, hartstikke leuk.

19 likes

17 likes

Ik heb een Komandirskie met een dergelijk blauw-groen kleurverloop. Verveelt nooit.

3 likes

Dat is zeker een bere interessant fenomeen hoe de Russen omgaan, of zijn omgegaan met hun horloges. Mijn generatie, in de bloei van hun leven net voor de val van de muur, zijn bijzonder teleurgesteld in de Russische overheid en hebben gemiddeld genomen geen sympathie meer voor het nationale product. Inmiddels kunnen zij ook kiezen voor westerse producten en dat heeft dan ook de voorkeur. De gemiddelde oudjes daarentegen (politiek ge-engageerde, intellectuele en kunstenaars uitgesloten) geboren zo rond de grote patriottische oorlog (WW2) hebben nog goede herinneringen aan hun “zorgeloze normale” leven en waarderen de Russische verworvenheden in het bijzonder. Van die generatie komt in de komende tijd nog een mogelijk potentieel, netjes gekoesterde horloges vrij. Dus heren, er is nog hoop.

11 likes

Na Speedy Tuesday nu maar eens “Wostok Woensdag met deze Amphibia 470 “Banana” uit de eighties, handgeschilderde indices, heerlijk!

22 likes

En vandaag heb ik er één van aan, deze MIG 29 uit CCCP

Geen idee wat ik van de band moet vinden in combinatie met dit horloge :yum:

12 likes

Een rvs band op deze hoogglans verchroomde kast ? Een rood , zwart of cognac kleur leren bandje staat beter met deze kast denk ik . :innocent:

4 likes

Ik dacht net hetzelfde als Bert.
Mijn eerste ingeving was, dit is niet zo geweldig. Ik zou een mooie vintage of croco bruine leren band monteren.

3 likes

Heel mooi horloge ! Vooral met deze bezel omdat het zwart terug komt in de dial .
Zeer geslaagd ontwerp ! :ok_hand:

2 likes

Zo! Dat was een gezellige kennismaking met @BroederBill daarnet, in de horeca dus geen 1,5m en lekker gekletst en de overdracht van de vintage Luch gedaan!

18 likes

Kan prima! :ok_hand:

5 likes

Ok Wouter, wissel maar weer terug. Twijfel… twijfel… :thinking: :grin:

4 likes

17 likes

Wat je er verder ook van vindt.
Het is in ieder geval heel bijzonder.

3 likes

Aan de datum te zien 23.30 uur.
De horeca moet toch om 20.00 dicht? :wink:

3 likes