Dat lijkt me een russische Tutima, die zijn zeldzaam.
Helemaal correct. Civiele versie van 1Mchz Urofa 59. Zijn er inderdaad niet veel van.
Ja, die heb ik wel eens gezien.
Mijn broer heeft namelijk zo’n burgermodel met een witte wijzerplaat.
Da’s lekker…had 15 jaar geleden dit forum moeten raadplegen…
Vandaag de 3017 caliber Poljot weer om de pols, begin jaren '60, bepaald geen straf!
Prettig weekend!
Groeten, Tom.
Mooie dial! Welk(e) type/ mod is dit?
Kan altijd nog hé. Zo ben ik jaren geleden ook begonnen. Stoute schoenen aangetrokken en een 1 dags skill’s dag gedaan bij Blancier. Daar een eigen horloge gebouwd onder leermeester Till Lottermann. Vanaf dat moment ging het mis. Veel boeken gelezen, online trainingen gevolgd. Daarnaast een workshop opgebouwd (wat een hobby op zich is) en veel restauraties en reparaties doen. Moet er wel bij zeggen dat het geld wat ik inmiddels in de workshop heb gestopt best flinke proporties aanneemt. Daar had ik heul veul horloges voor kunnen kopen. Maar het werken aan horloges is net zo leuk, zo niet leuker als het verzamelen van horloges.
Het nadeel is dat iedereen in de familie je weet te vinden.
Voor degene die in de IT werken is dat toch al geen vreemd fenomeen
“Werkte” in mijn geval. Dat komt er ook nog eens bij.
Dat geloof ik graag als je bedenkt dat deze automaat een 3133 handopwinder is
Edit: Jan was me al voor
Is me tijd terug ook al gevraagd in dit topic dus kon m’n antwoord van toen reproduceren:
Exacte referentienummer durf ik je niet te zeggen, buiten dat het een 710 kast is met AM bezel. Wijzerplaatdesign 510 wist een mede HF-er nog aan te geven. Staat ook ergens in dit topic rond post 1375
Bedankt voor de tip! Gevonden: https://meranom.com/en/amphibian-classic/dials/vostok-watch-dial-for-vostok-amphibian-510.html
WUS Slava Amphibia project.
Ik peil eerst hier even interesse voordat ik hem in het blauw ga zettten.
Mooi Slava, jammer dat de uren wijzer anders is.
De uren wijzer heeft op de het oorspronkelijke model ook deze kleur.