Totally
Oh, die workshop van Blancier kende ik nog niet. Dank daarvoor! Lijkt wel aardig voor 800 euro Beetje aan te raden dus?
Zag dat ze bij Schoonhoven ook een 14 daagse cursus aanbieden voor iets meer dan 2000 euro.
Heb nu zelf twee Vostoks vanaf Scratch gebouwd en heb onderdelen liggen voor vier meer. Ging redelijk tot nu toe maar merk idd nu al dat wat serieuzere gereedschappen veel verschil gaan maken ten opzichte van mijn Chinese budget setje. Maar ja de prijs van goed gereedschap is er ook naar.
Ik zou graag er naar toe willen dat ik een mechanisme in zijn geheel kan servicen.
Hoewel ik gisteravond nog tegen maximale frustratie aanliep door een seconde wijzer die er niet op blijft zitten. Elke keer dat ik dacht dat hij zat sprong hij uit zichzelf na een kwartslag er weer af. Geen idee hoe ik het moet oplossen. Enig idee wat daar fout mee kan zijn?
Met dank aan @Bens voor de hele fijne en snelle service,
vandaag mijn Vostok Amfibia Scuba mogen ontvangen
Ik had al een MN klaarliggen, eigenlijk bedoeld als 2e (koningsdag) bandje voor de Oris,
maar gezien de kleurstelling leek deze mij ook perfect voor de aankomende Vostok.
Dit gevoel bleek te kloppen, en maakt het voor mij echt compleet.
Het is wel het zwaarste horloge uit mijn bescheiden collectie, maar draagt op de MN toch erg prettig.
Vandaag in de winkel veel reacties op gehad,
grappig genoeg meer dan op de kostbaardere exemplaren welke ik ook wel in de winkel draag.
Absoluut, bijzonder leerzame dag en je houdt er ook nog eens een mooi horloge aan over.
Aangenomen dat het een Boctok secondewijzer is, het busje wat in de wijzer is geperst heeft een as boring van 0,17mm voor een 24xx kaliber en 0,22mm voor een 22xx kaliber. Dit busje heeft een klemsleuf verticaal. Enerzijds kan het simpelweg zijn dat de as boring bij het afnemen te groot is geworden. Delicaat klemmen kan een oplossing zijn. Oorzaak van een minder plezierige oorzaak kan zijn dat het asje op het seconderad (mogelijk met het afnemen) niet meer recht is. Daarmee kan de secondewijzer bij een bepaald moment in de minuut eraf worden gedrukt. Dit betekent uurwerk demonteren en as richten in de Boley.
Goed dat hij binnen hert forum is gebleven. Jij hebt een hele mooie Boctok gekocht. Heb de afgelopen weken gruwelijk zitten twijfelen of ik niet dezelfde de stap zou nemen.Het verstandigheidshormoon in het realiteitsdeel van mijn rechter hersenkwab heeft gewonnen. Heel veel plezier ermee!!
Nu maar hopen dat Ukrainian post snel is
Mooi verzameling Amfibian Mara.
Hij is helemaal origineel. Niet aan gemod o.i.d.
Dit was het WUS Slava Amphibia project op basis van een Vostok uurwerk en Amphibia 170 kast.
Nummer 144 van 250
Sunday Strela!
Ideaal hulpmiddel voor het bakken van vers (Frans, niet Russisch) roggebrood. Wel iets anders dan de ruimtewandelingen waarvoor hij bedoeld is.
[quote=“Opperhoofd, post:2425, topic:350737”]
Wel iets anders dan de ruimtewandelingen waarvoor hij bedoeld is.
En je hoeft geen helm op.
Die witte is ook erg fraai, staat hier ook nog op het lijstje
Mooie collectie.
Welke straps heb je er om zitten?
Destijds gekocht bij Fossil … Super mooie straps voor een prikkie … Sale BF 3 voor een 10tje… meteen alles opgekocht Echt leder met Sailcloth…
Haha, maar wel wanten!