Slim van Dimitri!
Heb er kort rentje gehad. Was een prul van blik
Gisteravond even snel iets functioneels gefabriceerd. Was ineens dat loepje met een wasknijper over je bril zo verschrikkelijk zat dat ik aan iets anders zat te denken. Zag deze uitvoering al eens bij Cousins langskomen maar waarom niet zelf maken. Scheelt hoop tijd en de pakketdienst een ritje. Moet zeggen, eerste indruk is zeker niet onaardig. Werkt eigenlijk best relaxed. Eerste is een x5 tweede een x7,5.
Heb er een aan mijn militaire Sturmanskie. Ik vond het leuk om hem zo orgineel mogelijk te maken. Ik heb die combinatie een keer in een 80 er jaren Poljot catalogus gezien.
Zo dan. Ik zie een nieuw forumtooltje. Echt geweldig. Ook van titanium? Heb je een linkje van je bestelsite?
Gat in de markt dit wordt een succes,
Maar wel een gaaf idee!
Vandaag onverwacht vrij van werk. Gisteren ongepland een weekdagje gehad van 16 uur aaneen. Tja, soms zitten operaties wel eens tegen. En dan hoorde ik zojuist dat er weer 5 miljard moet worden bezuinigd in de zorg. Nou, dat motiveert. Voordeel van een dagje vrij is weer een extra dagje horloge maken. Top. Omdat het projectje van Bill nog in de wachtkamer zit ben ik begonnen aan een opdracht-je van een mede forumlid. Een endless date Raketa met een 2628H kaliber. Het loopt niet en de uurwijzer stokt. Kast open gemaakt en zie al direct dat het ongelofelijk vuil is. Daarentegen valt het mij op dat er wel “verse” olie is waar te nemen. Gek voor een uurwerk wat evengoed zo vuil is. Als ik het uurwerk uit de kast haal en de wijzerplaat verwijder schrik ik mij rot. Mijn hemel, wat een olie boot. Alle jewels zijn tot de rand gevuld met dikke olie. Probeer met het luchtbalgje beweging in de balans te krijgen. Onmogelijk, de olie klotst uit de deksteen. Werkelijk bizar wie heeft gedacht dat een horloge goed gaat lopen met liters olie. Bij het afnemen van de wijzers blijft het klembusje van de secondewijzer op de pivot zitten. Shit, wijzers waren waarschijnlijk met een hamer gemonteerd. Wordt microscoop werk de wijzer te herstellen. Verder demontage zie ik al direct de reden waarom de uurwijzer stopt op drie uur. Uurrad missen een paar tandjes. Wederom!! Dit zijn in korte tijd al drie Russische uurwerken met hetzelfde probleem. Opmerkelijk, blijkbaar een onderdeel wat verdere ontwikkeling behoeft. Al met al een lekker dagje geweest en weer lekker door. Hou jullie op de hoogte.
Ah, je bent er toch al aan begonnen! Leuk om de eerste stapjes te lezen en de foto’s te zien terwijl ze deels gedemonteerd is!
Goedemorgen, ik heb nog een 2628H donor uurwerk liggen dus als je onderdelen nodig heb dan kan ik wel kijken of die er nog ongeschonden aanwezig zijn en aan je opsturen
Ik zit ook te hopen dat de donor van mij die nu bij de douane ligt, niet hetzelfde euvel heeft.
Ligt jou pakket ook al 8 dagen bij de douane? Normaal gesproken is het veel sneller afgehandeld. Lijkt erop dat de vertraging daar enorm is!
Klopt een mede HF lid stuurde mij al dagen geleden iets maar dat is ook nog niet binnen
Ik heb wat hulp nodig. Ik begrijp de kalender echt niet. Ik kan alles aanpassen. Ik ken de betekenis van de dagen.
Welke is ouder of wat dan ook.
Ienemienemutte
De donkerblauwe komt uit de jaren 80 en de lichtblauwe na 1991.