Vandaag een eenvoudig Belarus-dagje!
Als ik het goed zeg komt de blanco achterkant alleen voor op verchroomde kasten, daarnaast kan een verchroomde kast ook het shturmanskie logo hebben zoals rechtsboven.
Stalen modellen hebben de shturmanskie of okeah achterkant. Rechtsonder ziet eruit als een niet originele reproductie.
Dank voor de antwoord sq100…weer wat wijzer geworden
Zo leren we allemaal wat bij!
Er zijn verschillend Okeah back cases. Naast de originele uit de jaren 80 nog diverse andere zoals die van Juri Levenberg, de final re-edition van het Spaanse forum (wat niet zo final bleek te zijn) en wat re-re-re editions van Russische en Oekraïense makelij.
Ja, dat klopt, maar ik doelde op de Sovjet modellen zoals Johan ze ook geplaatst lijkt te hebben.
Heren bedankt !
Instagram …
De eerste 2 zijn Sthurmanskie’s militair (rvs kast) en civil (chrome kast). Eerste is uit 2e kwartaal 1988. 2e schat ik uit 1990. De laatste is ook uit 1988 4e kwartaal. Productie datum stond in uurwerk gestempeld. De 2e heb nooit open gemaakt, maar datum staat er ook niet altijd op. De zwarte heeft een chrome kast en glad achter deksel, even geen foto daarvan.
Ah. Ok er zijn 4 back cases uit de USSR tijd. Alle rvs. De okeah, een zonder iets er op en 2 sturmanskies. Die laatste lijken enorm op elkaar, maar bij de een zit de tekst iets meer richting buitenkant dan de ander. I
Je bent een serieuze Instagrammer Bert.
3003 bert59 .
Net account aangemaakt om je te volgen .
Kijk me ogen uit mooie collectie
voelde me weer als 10 jaar in een grote snoepwinkel:stuck_out_tongue:
Ik zal de mijne eens langs elkaar leggen, wist ik niet. Ben benieuwd of beide varianten ertussen zitten.
Nu je het zegt Hans, dat zie ik bij die 2 van mij ook.
Ik meen mij te herinneren dat bij een van beide het graveerwerk ook wat minder fijn is.
Lijkt alsof de militaire gestempeld is met een zware pers. Deksel is ook iets ingedeukt aan de binnen zijde. Je ziet de letters vaag spiegelbeeld. En de civiele gegraveerd, ziet anders uit, iets fijner. Of is dit onzin?
Zou mij niet verbazen. Leuk dat je beide varianten kan laten zien. Blijkbaar wist niet iedereen dit.
Misschien ga ik in 2022 toch een mooie 3133 ussr tijdperk aan de collectie toevoegen. Dan maar op een horlogestandaard als ik het toch niet of heel weinig draag. Ik heb zolang aan die 3133 geprutst dat het jammer is dat ik er geen meer heb.