Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

20 likes

Goedemiddag HF leden, ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar een vostok en kwam deze foto tegen oo internet:

Hiervan vind ik nummer 739 echt super gaaf.
Nu is mijn vraag of dit een orgineel of gemod horloge is? En of Iemand enig idee heeft waar ik dit horloge kan krijgen?

Mvg, Max

2 likes

Ik denk dat het gewoon een standaard uitvoering is namelijk deze.
En hij is op voorraad daar. Betaal met PayPal en kies DHL als vervoerder. Ik heb daar positieve ervaringen mee qua levertijden en kort oponthoud bij de douane.

3 likes

@NeverLate Beste Max, kijk zeker even dit filmpje over de geschiedenis en ontwerp filosofie van de Vostoks en je zult al snel beseffen dat je voor minder dan 70 euro (ex. verzend en import kosten) een geweldig goed horloge in huis haalt!

2 likes

Bedankt voot de tips, ik ben erg nieuwsgierig naar dit horloge en zelf had ik hem nooit gevonden!

1 like

Volgende keer toch maar m’n horloge afdoen als ik met m’n arm in een nauwe ruimte moet wezen :grimacing:

15 likes

Ah joh, hij kan het hebben!

3 likes

Ach, is al het 2e glaasje dat erin zit. Er zullen er nog wel meer volgen :grin:

2 likes

Misschien een stomme vraag. Maar waarom mag je niet aan dat palletje zitten waar “do not move” bij staat? Hiermee kun je de beat error toch verbeteren?

3 likes

Vandaag een Poljot met caliber 3133.

Altijd leuk: spelen met licht :grinning:

Prettig weekend iedereen!

Groeten, Tom

17 likes

Geen stomme vraag. Ik weet het ook niet precies. Maar ik ga er van uit dat de beat error al goed staat. En dat het puur om wat sneller of langszamer afregelen gaat? Dus iets wat een amateur mag doen zonder apparatuur. Denk dat het zo bedoeld is. Zelf nooit aan gezeten. Hans @slls en Dirk weten dat beter dan ik. :blush:

3 likes

Staat hem goed hoor! Past prima bij het toolwatch imago! :+1:

2 likes

Dat zou een logische verklaring zijn.

2 likes

Laat 'm hier maar zien als je 'm binnen hebt. We zijn benieuwd naar jouw ervaringen met het bestellen. Ik heb bij komandirskie ook een bestelling open staan van de Radio Room.

3 likes

Ik zit alweer te kijken naar een volgende Rus ben er nog niet uit welke, voor nu maar even gewisseld naar deze.

14 likes

Naar deze GMT Rus kijken vele anderen uit :slightly_smiling_face:Ik heb 'm ook op mijn verlanglijstje staan. :watch:

3 likes

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb die 170548 ook met een zwarte dial én een double locking fold over clasp.
Toevallig heb ik een tijdje terug een flink aantal sluitingen overgenomen. Ik zou de band kunnen verbouwen :wink:

2 likes

Iemand zei dat dit een Amerikaans vliegtuig is maar dat lijkt me stug? Iemand enig idee. Toepelev of zo? Bij Russen weet je het nooit…

Iemand enig idee?

14 likes

Het is de Tupolev TU160. Een beetje gestilleerd. Bijnaam van jouw horloge is de Komandirskie Blackjack.

3 likes

Happy Vostok Friday!

Vandaag het broertje van de gifgroene Pamphibia (of Amphibianerai). Met een zwarte matte wijzerplaat. Deze keer op een brushed/polished Vostok stalen band met een een ‘double locking fold over clasp’. (speciaal voor Jeroen @Proenski).

18 likes