Vraag mijzelf net af, waarom vind ik deze mooi en de reiseu minder?
Globaal lijken ze sterk op elkaar. Meer echt? Mooiere doorleefde tint. Iets subtielere details? Moeilijk te verklaren.
Maar zo heb ik ook liever de vintage Sthurmanskie of, mijn andere spoor, een vintage Omega.
Persoonlijk vind ik dat het logo + naam + automaat op de wijzerplaat het te druk maakt. Er is visueel al veel geweld met cijfers op bezel en markering op wijzerplaat. De case van deze Sturmanskie is gebaseerd op de kleinere 23 jewel versie, terwijl deze 30 jewel Poljot versie iets groter is waardoor het minder compact oogt. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening
Oja, Boctok vrijdag weer. Iedereen heel fijn weekend. Vanmorgen weer even contact met het verre oosten gehad. Was toch wel even nieuwsgierig waar het komend weekend op gestemd gaat worden. Kreeg (misschien ook wel terecht) een beetje ontwijkend antwoord maar Verenigd Rusland stond niet hoog op de ranking. Oké, dan maar een sniper in stelling. Het is niet anders.
Dat rood zit niet in de band … maar bandje gaf wel de doorslag om het horloge te kopen .
Horloge liep niet en was heel gunstig kwa prijs , ik dacht kopen en een keer service laten geven . toen ik hem tegen de goede richting draaide bleek dat het horloge niet stuk is maarrr heel goed loopt , keurig de tijd houd en goede gang reserve . Gewoon te strak opgewonden door vorige eigenaar Tja en een ongedragen bandje met het prijs label er nog aan van 16 euro
Lachuh achter af super aankoop ! Schitterend horloge , heel blij mee !
Een horloge met een prachtig verhaal !
Goed idee Dirk! Zet ik er een naast. Een SE op rubber band.
Ik hoorde gisteren op de autoradio een heel verhaal over hoe ingewikkeld het Russische kiessysteem in elkaar zit. Enigszins vergelijkbaar met het Britse. Het is van belang 2/3 meerderheid te hebben om eventueel een grondwet te kunnen wijzigen. Ook werken ze met een soort van kiesmannen? Als je de meerderheid hebt hebt in een district heb je dat district helemaal? Deed me weer aan de USA denken. Maar laten we hier maar niet over politiek beginnen. Ons kabinet is ook lekker bezig.
vanochtend deze al gepost in het ‘wat dragen wij vandaag’-topic om Vostok-vrijdag te vieren. Ook nog maar even hier tussen de Russen, waar hij helemaal goed tot z’n recht komt!
Vandaag de zwarte poljot met 3133 uit 1988. Prima mechanisch in orde gemaakt door Hans. @slls. (Er was een uitwisseling nodig met sommige onderdelen van een andere 3133. Plus een kast met mooiere pushers van de andere. En een goede afregeling van de chrono.) De cyrillische uitvoering zie je zelden dus ben er blij mee!
Het uurwerk, nog met de oude pushers en kast. Interessant de datering, 4e kwartaal 1988, en het poljot kroontje naast de balans.