M’n Komandirskie ‘Hulk’ aan vandaag!
Ik vind hem zo geslaagd zo! Echt een mooie Vostok. Allesgoed in balans zo qua uiterlijk.
Jij kan het weten . Overigens gisteren ook een fraaie grijze band binnengekomen voor op deze Vostok:
Een Barton? Kleurt mooi bij het grijs in de plaat.
Precies wat ik dacht . Klopt idd een Barton! Duurde even eer hij er was maar staat prima vind ik!
O ja, en gekocht van Bas. @BG1. Ik heb meerdere keren mooie en fijne horloges bij hem kunnen kopen.
Inderdaad " welkom in de feesttent " !
Had je nog een kast liggen dan? Of komt de kast ook bij Hans vandaan. Het is nog best lastig beetje fatsoenlijk uitziende kasten te vinden. Laat staan NOS. Als iemand wat weet hoor ik het graag.
Ja die had ik zelf Dirk. Ik had ook een “zilver” dial poljot. Die had bijna geen slijtage aan pushers. Minder gebruikt. Ook uurwerk daarvan had een paar onderdelen die bij de zwarte minder waren. Voor de chronofunctie. Maar de zwarte was veruit mijn favoriet, uiterlijk en zeldzaamheid. Dus op die manier gewisseld. Hans kon de overige onderdelen, kast en wijzerplaat gebruiken. Prima oplossing. Hoefde niks te kopen, alleen de zilveren ingeleverd.
Nog geen 2 jaar geleden kon je 3133 NOS kasten via ebay in Italië kopen voor rond de €50. Deze verkoper biedt nu alleen nog die mesh banden aan. Voor zijn laatste kastje vroeg hij al €100. Kan hard gaan.
Goeie deal mannen! Klassieke win-win situatie. Mooi dat dit zo kan op het forum. Ik kan ook, met jullie, niet anders concluderen dat de Poljot 3133 steeds lastiger wordt. Aan de andere kant zie ik op de Russische marktplaatsen regelmatig interessant 3133 spul worden aangeboden. Toch wordt het als redelijk vreemd ervaren als iemand uit Nederland erop reageert. Vinden het toch wel spannend wat betreft betalingen en zo. Wil ook niet altijd mijn vrienden voor dit karretje spannen. Het is tenslotte mijn afwijking. Fingers crossed dat Covid geen roet in het eten gooit en kerst in Siberië doorgang kan vinden. Dat kan ik mogelijk zelf langs gaan bij wat adresjes. Dit maakt het allemaal een stuk eenvoudiger.
spionage in de Koude oorlog, de Marine Inlichtingendienst Sovjetmarine met de onderzeese telefoonkabels. vaak omgebouwde vissers schepen . (een aardigheid)
Vertel!
een of andere “tijd sensor”, ik vermoed dat de wijzer langs het veertje bij de 45 gaat waardoor het contact wordt gemaakt en er heel kort een stroompje gaat lopen. Maar dat zou betekenen dat er dus stroom op de stopwatch staat. Maar zeker weet ik het ook niet.