Mijn vrouw vond wit licht niet sfeervol thuis, dus alle lampen (incl alle LED-verlichting) zijn gelig. Dus alles wat ik fotografeer is niet kleur-authentiek.
In die James Bond NATO zit blauw. Vond hem zelf wat minder overigens.
Het is bijzonder lastig om mooie combi’s met die Russen te vinden. Ik droeg ze meestal op de originele stalen band of liet door Hans een mooie leren maken.
De meeste horloges die ik nu draag zijn voor een groot deel voorzien van een Tropic rubber en ik moet zeggen dat het super comfortabel zit, want dat is natuurlijk ook belangrijk
Al heel lang een facinatie met Russische horloges. Eind jaren 80 bij de Bijenkorf een 24 uurs ‘onderzeeboot’ horloge gekocht voor Fl 59,-. Heeft het een jaar of 10 volgehouden.
Sinds Covid is de horloge hobby ‘geexplodeerd’. Om het horlogemaken te leren vijf oude Russische horloges gekocht voor €25,- of minder (de laatste vier op de foto). Ze lopen allemaal weer. Eentje is gebruikt om onderdelen uit te halen en de restanten zijn in de vuilnisbak beland.
De hobby begint wel wat uit de hand te lopen, nu de uurwerken het weer doen een polijstmachine aangeschaft om ook de kasten weer mooi te maken want die Russen gaan niet bepaald zorgzaam om met hun spullen of zijn ze gewoon niet erg waterdicht misschien
Als student is 59 gulden een hele afweging. Een week biergeld aan een horloge uitgeven! Vond het toen iets echt bijzonders. Een 24 uurs horloge, nog nooit eerder gezien.
Toch was het een goede investering want ik heb het ergens rond 2010 verkocht op eBay voor €69,-. Maar de nostalgie bleef ‘jeuken’ dus hetzelfde model met een rode wijzerplaat onlangs weer gekocht.
Respect Henk. Ook jij bent net zoals @Omega_73 heel erg goed bezig.
Op technisch gebied ben ik de volkszanger die bij de F-jes in de voetbalkantine optreedt en jullie dirigeren het London Symphonic Orchestra. Of zoiets. Je snapt de boodschap wel.