Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Eens :ok_hand:

3 likes

Mijn voorkeur. Rood bovenste foto. Blauw kan beide. Zit wat blauw in de groene dial. Blauw het mooiste bij de witte. Net als de rode dus. Bij die groene/blauwe dial een zwarte of metaal.

5 likes

Typisch dat ik zelf heel erg moet wennen aan de rode band bij de blauwe plaat, maar ik heb ze dan ook alletwee een paar maanden in de eerste configuratie gekend.
Blauwe band, witte plaat vind ik wel meteen een succes
Ik ga ze in ieder geval alletwee een paar weken de kans geven.

5 likes

eens

4 likes

14 likes

Exact!

Maar…Ik was hele morgen op pad en weinig tijd om te kijken. Rood en de groene dial begint al wat te wennen. :thinking:

Inderdaad beide opties een tijdje dragen. Dat werkt het beste. Kan dr ook weer af. :wink:

5 likes

De Agat Zlatoust uit Tsjeljabinsk.

13 likes

Geinig gespje, apart gekocht?

5 likes

Zit er standaard op :grinning:

5 likes

Mocht er iemand nog een NOS 470 zoeken… :innocent:

10 likes

Dat is een buitenkans Tony @Zuid ! Dit is een hele mooie diep blauwe en een geliefde kast vorm.

5 likes

Voorzien van nieuwe pakking, glas, wijzerplaat en wijzers…

20 likes

Bedankt voor de tip Jan.

3 likes

Dit is über cool.

4 likes

Misschien vertrekt er hier binnenkort wel eentje

12 likes

Dat wordt nog lastig voor Tony! :blush:

3 likes

Vette Vostok Harry :+1:

3 likes

Die is mooi geworden zeg. Je bent mij net voor. Heb exact dezelfde wijzerplaat op mijn werkbank liggen voor een vergelijkend project. Wat mij opvalt is dat de luminantie lang aanhoudt. Wil er een vakantie horloge van maken, in Zweden is het s’nachts altijd zo donker.

5 likes

Boctok uurwerken zijn perfect om aan te werken behalve als het om het echappement gaat. Zoals het nu toen is ontworpen vraagt nu om een upgrade. Dat hebben andere fabrikanten een stuk beter voor elkaar. Waar loop ik zoal tegenaan. Normaal gesproken haal je bij het reinigen de balans as robijnen eruit. Dat gaat vrij eenvoudig maar na het reinigen en de robijn te hebben voorzien van olie is het zonder speciale tool (die ik absoluut ga maken) een uiterst lastig klusje de deksteen vergrendeling op een goede manier te vergrendelen. Dat kan een stuk eenvoudiger. Daarnaast het het plaatsen van de balansbrug bijna altijd een strijd omdat de plaatsing te onnauwkeurig is ontworpen. Op de balansbrug zitten twee pinnen die gelijk moeten vallen met twee openingen in de onderplaat. Veelal is de exacte maat niet overeenkomstig. De kracht die je daarom moet zetten is te groot met als risico dat je hiermee de tapeinden van de balans as zou kunnen beschadigden. Ook is dat stukje katoen koper onder de balansbrug eigenlijk te armoedig voor woorden. Gelukkig is dit detail met de moderne Boctok uurwerken als weer een stuk verbetert. Zijn er hier mensen met de zelfde ervaringen en hebben nog tips? Hoor ze graag.

9 likes

Vandaag vroeg in actie, dat vraagt om een militaire Sturmanskie! :grin:
Loopt nog steeds perfect.

13 likes