Ik doe mee Jan
Gisteren is deze geinige Poljot binnen gekomen, en met een beetje mazzel vandaag de bestelde band. Leuk mechanisch horloge met een lekker reutelend alarm.
Is er soms een Poljot resource waar ik meer zou kunnen vinden over deze Poljot en het gebruikte uurwerk (2612.1).
Mooi Anno!
Dit is inderdaad een lastig klusje. In tegenstelling tot het standaard incabloc systeem, dat een soort scharniertje heeft, is het een los onderdeel dat je draaiend op zijn plek zet. Net zoals het Seiko systeem.
Ik gebruik daar een triebniet pons voor. Kies de juiste maat pons. Leg het incablok veertje op z’n plaats, waarbij je een veerpootje onder de rand plaatst en een veerpootje thv de insparing. Zet de triebniet pons er voorzichtig op en draai vervolgens het veertje met lichte druk op zijn plaats.
Het is even pielen, maar dit werkt voor mij prima en heb je de minste kans dat het veertje wegspringt.
Jij durft meer dan ik!
Herken het probleem. Bij mij is het er in geslagen “als het niet past geen geweld gebruiken”. Wat ik doe is wat inkt aanbrengen en kijken waar het niet past. Dan passend maken door vijlen/frezen. (en daarna alles weer reinigen )
Goede tip! Gebruik je een pons met een gladde snijkant en opening net iets groter dan de deksteen?
Helemaal mee eens, wat ik nu ook standaard doe is de brug eerst passen en de frictie eruit halen. Maar snappen die ik het niet. Het kan niet anders dan dat die Russen de balansbrug met een hamer erin slaan.
Welnee joh. Bij -40 graden past het helemaal
, geweldig. Ja, daar had ik natuurlijk geen rekening mee gehouden. Stom. Neem vandaag van mijn werk gelijk een kannetje vloeibare stikstof mee. Flikker ik daar die Boctok’s in. Komt helemaal goed.
Ik denk dat je even naar je hond moet kijken. Het lijkt er op dat hij gewurgd wordt door een inktvis.
Proest.
Haha, dat is spelen bij hun! Ze sleuren en trekken aan elkaars vel, lippen, oren puppies
Klopt.
Dan ken je hem tegen de muur kapot gooien.