Leuk achterdeksel ook Richard! Dat nummer maakt het ook interessant!
Ik heb iets met die gravures.
Ja zo’n nummer maakt het even iets meer horloge ,dat gevoel heb ik dan .Alleen spijt dat ik de papieren toen weg gegooid heb, ging honderd meter veder gelijk de vuilnisbak in tijdens het lopen. Toen had ik ook nog niet veel met horloges. als ik maar de tijd bij mijn had. Het doosje heb ik nog hoor ik net op de achtergrond.
Herkenbaar. Ik had wel wat met horloges, maar niks met doosjes of papiertjes. Als het niks bijzonders was: weg ermee.
ben dus niet de enige Hans,
Nope. Ik heb geloof ik één rood Komandirskie kartonnetje liggen dat ik blijkbaar over het hoofd gezien had. Alle Seiko doosjes: kliko. Alle Casio doosjes: kliko. Van Orient heb ik wel veel verpakkingen bewaard. Die zijn erg netjes.
Gelukkig houdt Esther het een beetje in de gaten Richard!
Zij bewaard ook wel spullen maar niet veel. ze heeft er ringen in leggen nooit geweten.
Ik ook hoor Richard. Lang niet alles meer van vroeger. Tegenwoordig een grote doos waarin ik zelfs de enveloppen met Russische postzegels bewaar. En van de USA en GB. Met de correspondentie. Wel blij dat ik alles nog teruggevonden heb van mijn eerste Omega gekocht 1982.
Behalve een doosje. Dat was er misschien niet eens meer bij. Het was overjarig NOS horloge. Dus paar jaar geleden er een vintage Omega doosje bij gekocht voor de periode eind zestiger jaren. Daar ligt hij mooi in.
Ik hou dat wel in de gaten. Mijn vrouw heeft meer sieraden uit mijn familie dan van de hare.
Geintje hoor, als je elkaar al niet meer kunt vertrouwen.
Ik wij kennen elkaar al van jongs af aan uit dezelfde straat zo’n 52 jaar. dan zit het wel goed.
Ah, de olympische spelen 1980! Ze wisten er wel een vrolijk horloge van te maken!
Lees er weer een stukje over. Iets met een boycot.
Klopt. Daarom hebben ze zoveel NOS over
Logisch.
Mascotte staat er wel heel erg prominent op. Wordt hiermee wel een koddig infantiel geheel. Weet je wat voor uurwerk erin zit?
Grappig met het CCCP logo erop, en waarschijnlijk ook gemaakt van dat type plastic wat ik enkel tegenkom bij dit soort doosjes
Heb gekeken. Raketa
Ter lering en vermaak,……
Van Bill @BroederBill een thema Poljot ontvangen met de opmerking dat het uurwerk op zicht wel prima loopt maar dat met name de minuutwijzer er geen zin in heeft om ook maar enigszins van zijn plek te gaan.
Jullie herkennen hem nog wel.
Vandaag weer eens een dagje om mijn overuren te compenseren en wat is dan niet heerlijker dan in het atelier achter de werkbank te kruipen.
Veel projecten liggen maar was eigenlijk nieuwsgierig wat nu het probleem is van de Bill zijn Poljot. Na het uurwerk uit de kast te hebben gehaald ben ik opgelucht hoe netjes schoon het kaliber er uitziet. Aan de schroeven zie ik dat het horloge niet vaak open is geweest en nauwelijks aan is gewerkt. Toch merk ik grote weerstand tijdens het draaien van de kroon. Eerst maar eens het datum verzet verwijderen om beter zicht te hebben op de minuten rad en cannon pin. Al snel is de reden van het probleem zichtbaar. Waarschijnlijk is bij de montage van de cannon pin op het centrerad de frictie te zwaar aangezet waardoor de metalen tanden als een frees de relatief zachtere tanden van de messing minuten rad heeft weggefreesd. Uiteindelijk zo ver dat de Cannon pin tanden boven het minutenrad is gaan draaien. Gelukkig voldoende donor minuut tandwielen op voorraad om dit te herstellen. Maar misschien beter om, nu we zo ver zijn, gelijk maar door te gaan en het gehele caliber te voorzien van een grote beurt. Wordt vervolgt!