Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Leuke tip. Wordt wel een zoektocht; geen URL te bekennen.

1 like

Avondwissel naar men andere NA mig 29, thanks @Bert59

10 likes

als je dit aanboden krijgt daar wordt je niet blij van.

1 like

deze legt al klaar voor morgen

11 likes

Ik zou gokken op onderofficier, Bill bij een Komandirskie.

De tekst zegt zo ongeveer “dag van internationale arbeiderssolidariteit. 100 ste verjaardag”. :blush:

4 likes

Had ik nou nooit gedacht…of eigenlijk dom dat ik daar niet aan dacht. Meestal is het overwinning, herdenking. Meestal militair of iets qua arbeid.

3 likes

Да! :+1:

Of ruimtevaart of iets met een expeditie.

4 likes

Nog steeds de rechter Electronica 55 om de pols na de afregel sessie van gisteravond. Na 24 uur loopt hij nog binnen de seconde gelijk. De seconden van de actuele atoomtijd verspringen een fractie later. Maar dat verschil zat er ook toen ik hem op nul stelde. Dat doe je toch handmatig. Het wordt pas interessant over een paar weken.

Een leuke eigenschap van die Electronica’s is trouwens dat als je kort drukt op de seconde instel mode hij ineens op nul springt. Dat kun je dus makkelijk synchroniseren met de atoomtijd. Daarna op je gemak de minuten en uren. De seconden lopen door en blijven gelijk. Heb er weer lol in gekregen in die digitale dingen. :blush:

10 likes

12 likes

Ik start de dag met een eclips


crosspost

16 likes

Staat goed Wouter ! Mooi horloge :ok_hand:
Draagt lekker he 20 mm bandje :+1:

2 likes

Mooi Richard :ok_hand:

1 like

In die tijd kon je in de Sovjet Unie helemaal los gaan op de postzegels. Vond ze altijd wel indrukwekkend dus heb er toen aardig op losgekocht. Inmiddels weer veel doorgegeven aan echte filatelisten. Dat ben ik uiteindelijk toch niet. Heb er nog maar een paar. Hou het liever bij de horloges!

2 likes

Dat vind ik wel reuze interessant. Als het uitkomt hoop ik dat er nog één voor mij bij zit.
Als ik iets mis rondom de berichtgeving van deze uitgave,…laat het mij (ons) weten.

2 likes

Flauw grapje over filatelist.
Wat is een pedokleptopyrofilatelist?

Iemand die gestolen kinderpostzegels in de brand steekt😁

3 likes

Nou @DirkT hij zit aan de pols. Loopt keurig op tijd voor een Rus.
De originele banden zijn bij mij meestal te kort. Dus dan maar zo.

10 likes

Vostok: Golden Admiral Cuff

12 likes

Ik dacht wat zegt hij nou? :thinking: Maar cuff is manchet, weer wat geleerd. :wink:

3 likes

Als het helpt :stuck_out_tongue:

Vostok Komandirskie #539217

Het is gewoon de bijnaam van dit exemplaar :slight_smile:

3 likes

Snap ik. Ik kende hem als Admiral. :blush:

Maar ‘what’s in a name’ ? Om in het Engels te blijven. Leuk horloge trouwens. Heb hem zelf ooit eens willen kopen als echt ‘Russisch’ . Leuk op horloge borrels. :wink:

4 likes