Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Deze, even naar draadje 18 bladeren voor het juiste model.

4 likes

Nou ja, als dat inderdaad de Fortis is, dan snap ik niet waarom de Poljot een verkoopverbod aan zijn broek heeft gekregen. :smiley:
Bedankt voor de link. :+1:

Och ja,…het model van draadje 18 lijkt er inderdaad al meer op. :blush:

4 likes

Ik vind het meer op deze lijken

Edit: dit kan ook nog… vooral de wijzers en numerals vind ik eigenlijk op elkaar lijken. Valt me verder wel mee. Oke, misschien ook de blikken kast :joy:

4 likes

Het heeft er weg van, in een snelle blik

4 likes

Ja de bovenste is dezelfde als die draadje 18, (of 42) zoals ik al aangaf. :wink:

4 likes

En in de laatste post staat een link naar Fortis history, van Fortis zelf volgens mij. Daar zie je bij het model van 1987 een verklaring met betrekking tot imitaties.
Het leefde zeer zeker bij het bedrijf.

3 likes

Haha te snel gelezen :upside_down_face:

3 likes

Maanden geleden overgenomen van @BG1 . Eindelijk een mooi bandje op gevonden.

13 likes

Was een interessant topic van jouw. Met mooie foto’s. :+1:

Bij 2e keer openen zag ik ineens dat die door jou was aangemaakt. :grin:

4 likes

Julian staat bekend om zeer goede service, dit is weer zo’n bewijs :+1:t3:

5 likes

Vandaag de Luch uit Minsk, Wit-Rusland.

20 likes

Verdorie, met smart op gewacht en komt dit aan je deur. Mee gevoetbald lijkt het, gelukkig kon postnl het nog een beetje fixen met tape. Schade lijkt nog mee te vallen, dikke deuk in de hoek en een gebogen m4 boutje bij de connector.

9 likes

Loopt hij nog? Zit daar ook een scheur rechts onder in de frontplaat? Of is dat een kras of barst in de hamerslag lak? Verder ziet hij er wel goed uit toch?

4 likes

Hij is prachtig; de kast, de dial, het bandje. Welk referentienummer is dit?

2 likes

gelukkig een beschadiging in de lak en geen scheur. Het is een secondary clock dus de werking weet ik nog niet. Ben me al aan het verdiepen in de materie om hem werkend te krijgen.

4 likes

Een paar verzamelaars uit Italië gaan een horloge boek uitbrengen. 192 pagina’s met info en super mooie foto’s. Een beetje te vergelijken met de inmiddels gedateerde “Faszination Russische Uhren”. Misschien is er hier ook interesse. :slightly_smiling_face: https://www.instagram.com/russian_collectible_watches/

10 likes

Luch 1953 geloof ik. Maar volgens mij niet meer te koop. Heb hem weg bij Poljot24 maar uitverkocht.

En idd een prachtig horloge! :ok_hand:

3 likes

Nu nog een geschikt bandje erop.
Is dit een officiers model of lager. Dan weet ik of ik chique of minder chique moet uitzoeken.
Trouwens die mooie postzegel die erbij zat? 100 jarig bestaan of zo?

8 likes

Goeie combi zeg!
Oeh deze foto doet de diepgang van de wijzerplaat geen recht, is IRL veel mooier!

8 likes

2 talig lijkt het? Italiaans en Engels? Dat laatste is wel meerwaarde dan.
Zeker een leuk initiatief! Er zijn niet veel echt mooie boeken over ons segment van de horloge wereld. Bedankt voor de tip!

3 likes