Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Ik heb hetzelfde meegemaakt met een Grand Seiko 5645.
Het horloge zou volgens de verkoper slecht lopen en dat klopte ook, tijdens de demontage kwam dit tandwiel te voorschijn.

Rechtsboven zijn de tanden afgesleten.
De slipkoppeling zit in dit tandwiel gebouwd en dat ging veel te zwaar .
Er is een vervangend tandwiel van een Seiko lord Matic 5606 uurwerk gebruikt, die is hetzelfde. :smiley:

6 likes

@DirkT heb hem ontvangen. Tof dat je hem voor me gemaakt hebt. Dit viel nog onder de thema Goedheid op HF

Ik maak morgen wel even een mooie foto. Hij voelt perfect aan. Heb je hem gerepareerd of moest het hele uurwerk vervangen worden?

4 likes

Mooi werk! :+1:

Doe je ook service aan een Amphibia?
Die van mij is nu zo’n 10 jaar oud en staat regelmatig
na 2 a 3 dagen stil.
Loopt verder keurig.
Ik vermoed dat het automatic werk vies is.
Ben best gehecht geraakt aan deze Amphibia (100 case) en
heb hem graag in orde voor de komende jaren.

Laat maar weten.
Grt,
Drex

3 likes

Hoe is het afgelopen. Zit nog vol spanning te wachten

4 likes

Het minutenrad ga ik vervangen, cannonpin is sterker en onbeschadigd (net in het echte leven) uit de strijd gekomen. Inderdaad zijn bij meerdere robijnen messinggruis te vinden maar gelukkig niet kapot. Op tijd bij! Schoonmaken gaat het oplossen.

3 likes

Graag gedaan Bill! Nee, geen nieuw uurwerk. Het originele is in zijn geheel uit elkaar geweest, schoongemaakt, nieuwe olie en gemonteerd. Heb wel een nieuwe veer in de veerton geplaatst, deze was gebroken.

Zie dit bericht, Bill!

7 likes

Mooi! :+1:

3 likes

Jaren geleden bestelde mijn broer een Poljot 3133 chronograafuurwerk bij Julian Kampmann van poljot 24 .
Die uurwerkjes waren toen nieuw te koop voor €50, maar de verbazing was groot toen bleek dat Julian een complete Aviator chronograaf had gestuurd.
Met excuses van Julian, de uurwerken waren op, hij moest het uurwerkje van dit horloge maar gebruiken. :flushed:
Dat heeft hij gelukkig niet gedaan,later kreeg ik dit horloge cadeau.

11 likes

Het was inderdaad leuk kennis te hebben gemaakt het was een gezellige babel en wat een collectie heb jij! :heart_eyes:

Vandaag deze nog rond de pols

11 likes

Leuk man! Dat is toch een Aviator I? Zijn gezocht tegenwoordig. Persoonlijk vind ik dit een van de zeer geslaagde Aviators. Niet te drukke wijzerplaat. Typisch Julian. Hij is niet flauw. :+1:

4 likes

Mooi horloge ! Loopt ook mooi en een bon van meneer Kampmann , kan je geen buil aan vallen .
De kast is ook apart . Er zijn wat varianten van deze maar op Ebay zie je ze niet veel meer .

4 likes

Ja, dit is volgens mij ook een Aviator I.
In de tijd dat dit gebeurde mocht dit horloge niet meer worden verkocht omdat het teveel op een model van Fortis leek.

4 likes

Zoiets staat mij ook bij. :blush:
Ook sterk, terwijl ik dit type zie het topic “Fortis only” boven aan staan. Misschien kun je hem daar plaatsen als hommage? :wink:

3 likes

Zo dat is heel aardig ! :+1:

2 likes

Misschien ging dat over die driehoek op 60 met die 2 stippen …maar het is een mooie Aviator , zonder meer :ok_hand:

3 likes

Laat ik dat maar niet doen. :smile:

3 likes

Lijkt van periode Poljot Volmax ik heb daar een boekje van .

10 likes

Dat zou kunnen, ik weet niet meer op welke Fortis hij zou moeten lijken. :roll_eyes:

3 likes

Zou zo maar kunnen zijn. :smiley:

2 likes

Mijn Vostok ‘Sub’.

14 likes