Nu ben ik even druk maar ga er snel mee aan de slag !
Vostok ter ere van de laatste grote herdenking (die waren er maar weinig) van De Overwinningsdag op 9 mei 1985 in de Sovjet Unie
Heerlijk diep vanille verkleurd Tritium en een Spider Dial!
Binnenin tikt een zeldzame Vostok 2434 handopwinder met hacking functie die @vouwfietser met wat kannibalisatie van een projecthorloge van hem weer perfect lopend heeft gekregen!
Mooi en bijzonder horloge! En dat hacking is een interessante en zeldzame functie bij de Vostoks.
Daarstraks twee NA’s bij @Bert59 opgehaald, deze Mig 29 ging al gelijk om de pols
Met een heerlijk Stowa bandje
Deze andere Mig 29 zullen jullie ook weldra zien passeren
Cool ding
Veel draagplezier Wouter !
Was gezellig dat je ze even vanuit Belgie opgehaald heb . Leuk kennis gemaakt te hebben .
Nee he Richard , maar zulke zeldzame horloges geef je niet aan de post mee
Belgen zijn buren Richard!
Wat een informative documentaire tijdreis. Leuk om dit zo op te zetten.
Dank je wel voor het delen.
Ik ben even bezig geweest met regulering van de Electronica. Ik berekende dat mijn horloge 1,4 sec per dag voor liep. Dat is dan de DPA waarde volgens de gebruiksaanwijzing van de fabriek. Helaas kloppen de aanwijzingen niet voor het wijzigen. Ik heb ook een zelf vertaalde versie uit het Russisch. Deze gaat iets anders. Die blijkt wel te kloppen.
Let op. Om in de DPA mode te komen voor het afregelen. Druk 3 keer K3 en vervolgens minimaal 3 seconde K3 ingedrukt houden. Nu zie je de ingestelde DPA. In mijn geval nu -1.4. Om te wijzigen druk nu K1 de waarde gaat in stappen verder omhoog en daarna omlaag. Als hij goed staat weer K3 drukken. Nu maandje wachten of het precies goed was.
Dit is voor het 55 model. Ik ga binnenkort met de 54 aan de gang.
Nou Jan. Dit draadje nog een keer lezen. Staat bij reactie 33
Nou Hans we zijn nu bij 1433. 1400 reacties onthoud ik niet meer.
Draadje over de Russische horlogeindustrie Jan
Excuus Hans. Er bekruipt mij een gevoel dat ik het wel ergens gelezen had. En jij had er nog wel zoveel werk in gestopt.
Dat was alweer lang geleden zag ik. En ik heb er geen een meer van al het getoonde.
Memory lane, zeggen de Engelsen zo mooi!
Dit heeft trouwens wel veroorzaakt dat ik het draadje ( uit 2015 - 2016 ) weer opnieuw aan het lezen ben. Prachtig topic Hans!
Naar aanleiding van de hoog weerstand op de cannon pin, wat dus de Poljot 2614 minuten rad had beschadigd, vanavond het gehele kaliber maar gedemonteerd.
Dat het besluit om het gehele uurwerk te reinigen noodzakelijk blijkt illustreert de volgende foto genomen door de microscoop. Zoals jullie kunnen zien heeft het “freeswerk” van de cannon pin zijn sporen achter gelaten op de robijn van het centre rad. Ook op de andere robijnen is messing gruis waarneembaar. Blijft niets anders over dan reinigen en opnieuw opbouwen. Wat een heerlijke hobby hebben we toch!!
Welke onderdelen moet je dan vervangen Dirk? Dat minutenrad misschien? En die cannon pin? Vraag me altijd af of dat gruis nog lagerpunten heeft beschadigd.