Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Geloof ik graag. Grafisch mooi ontworpen en gemaakt. :+1:

3 likes

Je mag er echt trots op zijn , de dial , alles rvs met een automaatje ! Ik weet niet hoe ik het onthouden heb dat ook Meranom erbij betrokken was dat weet ik niet , maar dat je zo,n project voor elkaar krijgt met Vostok , echt respect !

3 likes

Och man, scheepsjongens van Bontekoe. Hoe vaak ik dat boek niet heb gelezen. Geweldig. Maar ja, nu toch wel in een ander perspectief. :cry:

4 likes

Sluit mij daar volledig bij aan. Heb je goed gedaan. Mooi om met hen een dergelijk project te starten en gerealiseerd te krijgen.

6 likes

Kleine update over de kapotte nieuwe Desert Shield. Hij loopt weer. Al een paar dagen.

Wat is er aan gerepareerd? Niets. Wat was er aan stuk? Geen idee.

Het enige wat er aan is gedaan: deksel eraf gehaald. Aangezien hij helemaal was opgewonden begon hij te lopen.

Nagekeken of er gruis in zat, rommel, iets wat er misschien niet in thuishoort. Helemaal niks aan de hand, alles keurig schoon, in perfecte staat.

Achteraf kunnen we stellen dat alle drie geleverde Vostoks werken.

3 likes

Ja je zou woestijnzand verwachten. :thinking: :wink: (Geintje, gruis had zeker gekund Tony.)

Maar mooi dat hij het spontaan ging doen Tony. Misschien zat hij gewoon wat te strak opgewonden even. :blush:

4 likes

U heeft een bezwaar ingediend omdat u 2 keer inklaringskosten heeft betaald voor uw pakket uit het buitenland. We vinden het erg vervelend dat u te veel heeft betaald.

De afzender had ons moeten laten weten dat u al had betaald, maar heeft dit niet gedaan. Daarom moeten we u doorverwijzen naar de afzender. Die moet de te veel betaalde kosten aan u terugbetalen. Wij kunnen dat helaas niet doen.

Antwoord van PostNL ,
Lijkt erop dat ik gelijk heb maar moet geld vragen aan verkoper …

3 likes

Veel geld? En verkoper is goed aanspreekbaar? Anders zou ik het mooi vergeten en weer door Bert.

3 likes

Ik het dit onlangs ook al eens gehad. Niet uit Rusland maar met onderdelen uit de niet meer EU UK. Kon op m’n kop gaan staan maar die Limeys hielden bij hoog en laag vol dat ik het een fout van de post was en daar maar m’n geld terug moest vragen want zij hadden er een export waardeform bijgeleverd (wat waar is) en de btw netjes afgedragen aan Her Majesty’s Government. Ik heb het maar opgegeven.

3 likes

Zijn inklaringskosten hetzelfde als belasting toegevoegde waarde? Ik weet het ook niet precies hoor. Met reguliere bekend goede handelaren vaak minder minder problemen is mijn ervaring. Zij hebben een reputatie te verliezen en ervaring met de papierwinkel.

3 likes

Als ik op de bon kijk dan zie ik als specificatie 2 bedragen: de btw en de kosten van inklaring. BTW is altijd 21% maar de inklaringskosten varieren. Heb nog nooit begrepen waarom de kosten voor een pakket met waarde Euro 15 en Euro 1500 anders zijn.

Ik heb me wel eens kwaad gemaakt en ge-google’ed en voor zover ik het begrijp kan de verzender de Nederlandse btw innnen en afdragen aan de lokale belastingdienst die het dan weer doorstuurt naar de Nederlandse belastingdienst. Wie de inklaringskosten ontvangt is me nooit duidelijk geworden.

Ik gebruik bij voorkeur DHL of FedEx. Daar heb je nooit gedonder met dubbel betalen. Er gaat wel erg vaak wat mis bij de Post (soms voordeel klant i.e. ze vergeten btw te innen).

Gedoe allemaal! En vergeet niet dat we in het verleden eens 80 jaar oorlog hebben gevoerd over de vijfde penning

4 likes

Ha ha. Ik hoop dat we de oorlog overslaan. :wink:
Als die Engelsen de btw alvast gaan betalen in eigen land??? Dan krijgen wij die later terug??? Gaat bij de visserij ook al mis. :thinking:
Maar zo had ik het ook begrepen.

Vreemde constructie. Soms wel wel soms niet. Snap wel dat het dan vaak mis gaat. Gewoon een regel toepassen overal, btw betalen in land van bestemming.
Inklaringskosten lijkt me logisch in land van bestemming. Daar worden die handelingen verricht om binnen te komen.

4 likes

Het voordeel van als de verkoper het goed doet dat de inklaringskosten 0.00 zijn. Sinds 1 juli bijvoorbeeld heft AliExpress de Nederlandse btw en betaal je geen inklaringskosten meer.

Twee weken geleden nog kreeg ik een bestelling (non horloge) vanuit de UK. Het artikel had ik op Amazon.NL gekocht en daar stond ‘shipment from the UK dutyfree’. Mooi dat ik toch nog even Euro 19 moest aftikken bij Post NL. Ben er wel een beetje klaar mee. Keer ok maar het is schering en inslag bij de post.

3 likes

Dat is wat ik bedoel. Jij rekende er op dat alles betaald is en gaat toch mis.

Dan weet ik liever waar ik aan toe ben en dat ik nog btw en inklaring heb te betalen. Hoeveel dat ongeveer zal zijn kun je opzoeken. Vanuit de usa valt dat behoorlijk tegen merkte ik. Maar wist dat ook (ongeveer). Gewoon erbij tellen voordat je al dan niet koopt.

3 likes

Nou ik kijk niet meer buiten EU voor een horloge of iets , mooi geweest .

3 likes

Ja ik laat het zo , maar koop niks meer buiten EU .

3 likes

Met Dmitry (meranom) nooit een probleem gehad Bert. Ook niet met anderen trouwens. Maar goed was alweer een jaartje of 2 terug.
Maar snap dat het overzichtelijk en veiliger zo is. Binnen de eu is nog zat te koop. :blush:

3 likes

Vandaag oude versleten horloge, maar hij blijft het maar doen

12 likes

Nog eentje met radium?

3 likes

15 likes