Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VI

Ben ik nog op tijd? Kom net binnen van een druk dagje met aan het einde in het Utrechtse academie gebouw een inauguratie van een collega die na lang ploeteren eindelijk zich Professor mag noemen. Zit nog vol van de drank en de traditionele, niet te evenaren, bitterballen. Moest dus een beetje op sjiek en deze Boctok omgeslingerd. Prima keus toch?

14 likes

:+1::+1::ok_hand:t3::man_student::woman_student:

2 likes

Jazeker, mooi wapen op de dial, de drie-letter afkorting van jouw Amerikaanse studentenvereniging Kappa Gamma Bèta en dit alles op een mooie sjieke mesh band.

Uitstekende keuze inderdaad.

6 likes

Oké, ik heb nu twee Sturmanskies in de verzameling. Twee verschillende interne bezels (uren VS minuten), lume verschilt, bij de ene is de kast best mooi, bij de ander is de onderkant best chips (vind ik verder niet bezwaarlijk).

9 likes

Uit de nalatenschap van een overleden kennis. Nooit eerder een 24-uurshorloge gedragen. Ben benieuwd of ik er aan kan wennen.

11 likes

Die rechter back case lijkt mij niet origineel (2x gedrukt?). Zit waarschijnlijk ook geen lipje aan om het goed te positioneren.

5 likes

24 uur horloges zijn integrerende verschijningen, zeker jouw exemplaar met de cyrillische namen van de steden. Geeft wel mooi aan hoe groot Rusland is. Zelf kan ik er slecht wennen. Die uurwijzer staat altijd op een plek waar je het niet zou verwachten. Zo verwarrend :laughing: :laughing:

3 likes

Dat denk ik ook Hans. Er zitten ook meer kleinere verschillen tussen de twee (dial, kleuren).

Je komt er ook bijna niet uit met die Sturmanskies.
Aan de andere kant denk ik namelijk dat het in de 90-er jaren ook best mogelijk was dat ze ‘afgekeurde’ onderdelen toch gebruiken.

3 likes

"Iwan! De dekseltjes zijn op Iwan!":astonished:
"O pak maar uit die grijze bak onder de stempel machine Dmitry. " :blush:

5 likes

Ik doe voor de gezelligheid mee Bas!

Sthurmanskie Saturday, met de 31659 uit 1988!

11 likes

Vandaag een heerlijk stukje Sovjet vintage om de pols, een Sekonda (export merk van Poljot) Strela 3017 handopwinder chronograaf zònder schokprotectie….

Dat weerhield de Sovjets er niet van dit horloge aan hun kosmonauten mee te geven, zo kwetsbaar waren deze horloges dus niet.

Alekseij Goebarev droeg dit model in 1978 op de Sojoez 28 missie.

16 likes

10 likes

Zo, ben lekker bezig met het demonteren van een Slava 2428. Niet de eerste keer maar al loerend door de loupe werd ik vandaag toch even overmand door de keuze schoonheid van Slava. Alleen al de lagering van iets eenvoudigs als de datum schijf. Super klein maar tof gemaakt! Wilde ik even met jullie delen. Fijn weekend.

14 likes

Mooie techniek in zo’n uurwerk! Dank voor het delen!

Zelf was ik vanmorgen lekker bezig aan de Electronica’s de 54 en de 55. Bij beide was de batterij leeg. Zwart scherm. De 55 eerst, daar was ik mee bezig geweest om af te regelen. 3 weken later ook de 54. Waarschijnlijk heeft dat afregelen iets extra stroom gevraagd. Ca 2 jaar geleden heb ik bij beide een nieuwe batterij geplaatst.
Dus nu maar even de batterijen eruit voor ze gaan lekken. Even nieuwe gaan kopen. Type LR41 is het verkrijgbare model.

Fijn weekend!

9 likes

Paar emmertjes verse stroom erin. Doet het altijd goed. Toch wel groene stroom hé.

5 likes

Goh, zelfs een robijn voor de seconde center as.

11 likes

Ja zeker Dirk. 8 zonnepanelen. :wink:

2 likes

Is dat zo’n beetje het universele Slava uurwerk met de twee veertonnen?

4 likes

Klopt Hans, dit uurwerk heeft inderdaad twee veertonnen.
Best een degelijk kaliber.
Ranfft.de Slava 2428

4 likes

Mijn post uit Moskou is weer binnen. Alle extra info is welkom.

12 likes