Tot maart vond ik de Vostok’s leuk. Heb ze echter sinds maart niet meer aangeraakt.
Had in februari nog vijf besteld; waren in de eerste oorlogsdagen in de Oekraïne binnengekomen. Had er een bekeken; op een blauwe NATO-band (hoe ironisch) die voor geen meter zit. Heb de rest niet eens meer uitgepakt en in een kast gelegd.
Heb vandaag maar eens die doosjes opengemaakt. Die blauwe NATO gaat eraf en ook die twee bracelets. Die twee zwarte rubberen banden zijn heel heel goed. Zacht rubber, vormen zich om de pols.
Weet nog niet of ik er nog een om de pols ga doen. Bijzondere mindfuck is dit; geen aantrekkingkracht om hem om te doen.
Zet ze in het blauw. Er zitten mooie exemplaren bij. Ik heb geen enkele moeite om ze te dragen. Ook al haat ik het regime en de kliek eromheen, ik heb niks tegen de gewone Russische burger. Zonder in details te treden: in de geschiedenis hebben sommige Oekraïners zich ook beestachtig gedragen, net als groepen uit vele andere landen ter wereld.
Kortom, horloges en politiek en bevolking houd ik gescheiden.
Dank Folkert. Bericht van mij kwam misschien ‘zwaar’ over.
De bevolking neem ik niks kwalijk. Gaat mij erom dat als ik naar een Vostok kijk (is een horloge namelijk dan krijg ik toch associaties met die oorlog die nu woedt.
Ik kan heel eenvoudig een horloge van een ander merk dragen. Ben op dit moment wat bandjes over en weer aan het wisselen.
Heb in totaal 40 Russische horloges. Ga ik gegarandeerd spijt van krijgen als ik ze wegdoe. Ik heb trouwens nog nooit een horloge verkocht.