Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Weer eens deze hoor. Hij verveelt nooit!

13 likes

Kameraden! Mede forum-genoot en tevens buurtgenoot van mij @KaiseRRuby zoekt een Sturmanskie 31659, wie oh wie weet er eentje? @Bert59 wellicht?

3 likes

Hij is niet de enige die een 31659 zou zien zitten :wink: maar ik houd de knip voorlopig dicht en duim mee.

3 likes

Nee helaas die heb ik niet , succes met de zoektocht :slightly_smiling_face:

2 likes

Als je een beetje geduld hebt en de boel normaliseert (sancties, betalingsverkeer normaal) dan bestellen we ze rechtstreeks bij een Vostok-afficiado. Voor die gele Komandirskie 650859 had ik afgelopen maart € 57 betaald.

Jammer, anders konden we nog eens een deal sluiten. :slight_smile:

1 like

Gewoon voor de gezelligheid. :blush:

Het nokje bij de 8 van serie nummer 7871, is de stop. Hier zit een dun veertje aan dat tegen de balans drukt bij gelijk zetten. Heb begrepen dat dit bedoeld is om gemakkelijker te synchroniseren bij operaties.

12 likes

Deze blauwe Komandirski vandaag.

14 likes

Ten overvloede misschien…Markings on Russian watch movements!
http://www.netgrafik.ch/russian_logos.htm

1 like

Ik mis nog een paar merken. Voor mijn eigen verzameling.

Zim heb ik wel en 1ste en tweede Moskou fabriek. Vostok en luch en poljot en pobeda en Slava ook en raketa. Kirovskie heb ik ook. Wat mis ik nog?

2 likes

Strela, Signal, Seconda? Signal zijn leuke wekkertjes, heb ik er een paar van.

Niet van mij trouwens. Wel een prachtig exemplaar uit 1963. :drooling_face:

Hier vandaag iets simpeler Vostok.

15 likes

-----Russische Handarbeit - eine Legende aus dem Ural, angetrieben von dem russischen Vostok Automatikkaliber 2415.

Dies ist eine Neuauflage der legendären Kampftaucheruhr aus den 60´er Jahren.

Hersteller ist die Firma AGAT in Zlatoust im Ural. 1941 wurde die 1.Moskauer Uhrenfabrik names Kirova von Moskau nach Zlatoust evakuiert und dort startete im Dezember 1941 die Produktion. Die Fabrik Agat ist auch heute noch der einzige Hersteller in Russland von mechanischen Stoppuhren.

Dies ist die zweitgrößte Version der Agat Kampftaucheruhr! Das Modell “193” hat einen Durchmesser von 53mm ( mit Krone gemessen sind es stolze 69mm ) , eine Bauhöhe von 16 mm und ein Gewicht von guten 160 Gramm. Handgefertigt aus BRONZE !----

In jouw geval zou ik deze niet kopen, maar misschien een leuke vintage van dit merk?

(Zit ook een aardig filmpje in de advertentie, over de productie van de kast)

2 likes

Warm binnen :+1:t2: mijn nieuwe aanwinst van @Bert59 overgenomen:

Polsshot zit er nog niet in, er moeten eerst een paar schakels af :grin:
In het echt veeeeeeeeeeeeeeeel mooier dan op de foto en ik ben er erg blij mee. Dank Bert :+1:t2:

16 likes

Prachtige horloge,veel plezier ermee plees.
Wacht met smacht op een polsshot.

2 likes

Ja is een heel mooi horloge en vooral ook de staat van het horloge …!

Die van jou heb ik nooit omgehad omdat ik de band niet wou verkleinen , deze met blauwe bezel heb ik vaak om .
p.s verkleinen van de band is vrij simpel , het is de kunst de schakels niet te veel te vervormen en te beschadigen …

15 likes

Ook mooi :heart_eyes:

1 like

Mooie klassieker Friso! :+1:

2 likes

Oh wacht ik heb wel een agat stopwatch en een molnija zakhorloge

1 like

Hij is inderdaad heeeel mooi. Heb hem in het echt gezien en zat er toen ook over na te denken. Enjoy

3 likes

Wit Rusland. Deze dacht ik
Vandaag deze om.

13 likes