Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Ik vind deze prachtig :grin:

15 likes

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn 2 Russische horloges heb gepost, de eerste is een Raketa met de hamer en sikkel wijzers. De 2e is een Submariner van Vostok waarvan ik van een bekend HF lid heb begrepen dat die echt heel goed waterdicht is en dat die 200 meter makkelijk aankan.

14 likes

De Raketa is een zeer fraai voorbeeld van een propaganda horloge Fred!

3 likes

Wat zijn we toch een warme groep

2 likes

Ik zou hem nu niet omdoen in het oosten van Europa. Putin wil wel terug naar die tijden.

5 likes

Ik zat net te kijken op eBay voor PRIM horloge. Wat zijn die dingen nog duur. Beetje jammer

1 like

Ja er staan video’s op YouTube waar ze een Vostok testten in een druktank en die sneuvelde pas bij ca. 650 meter diepte.

3 likes

Nee hoor, het is net andersom. Eerst stond er altijd Germany en later GDR

Wanneer ga je dat uitproberen Ferry?
En laat het aub filmen , wil je.

1 like

Een splinternieuw uurwerk voor mijn Vostok gevonden.

17 likes

Van een zeer gewaardeerd HF lid gekregen die veel Russische horloges heeft :smiley:, het horloge zelf kan er ook niets aan doen dat er een gek de baas is in Rusland. Zou hem natuurlijk nooit omdoen als ik daar mensen mee zou kwetsen :wink:.

Zeker weten van niet, je weet dan dat je de mensen daar kwetst, heb ik gekregen van een hele aardige kerel die ook op het forum actief is :innocent:

9 likes

O ja?? :thinking: :wink:

Goed punt. Het lastige met Russische horloges is dat ze vaak propaganda - of militaire thema’s hebben. Ik probeer daar ook terughoudend mee om te gaan.
Heb ze als interessante verzamel objecten gekocht. Niet meer of minder.
Vreemd hoe snel de geschiedenis kan veranderen. Ik ook, zag het totaal niet aankomen.

1 like

Potje klaverjassen of een partijtje Bridgen :grinning:

1 like

Dan gaan we samen Eddie, mag jij filmen. En niet zo kinderachtig natuurlijk, we gaan 500 meter diep zonder zuurstof tank :rofl:

Ik adviseer klein te beginnen. :wink:

6 likes

Ik heb helaas geen horloges met 500 mtr wr, anders was ik je graag van dienst geweest.
Maar als het wat minder diep mag ben ik je graag van dienst,
Dan wil ik je van harte uitnodigen om een keer hier naar de recreatieplas te komen om je horloges te testen.
Tip., breng ze meteen maar allemaal mee , als we dan toch bezig zijn kunnen we het maar meteen goed doen.

3 likes

:rofl: Is het ver lopen naar je huis Eddie, wel even geduld hebben over 8 weken mag ik afzwemmen voor mijn A-diploma :wink:

Kun je mooi van te voren nog even komen oefenen. :wink:

1 like

We kunnen wel een keertje afspreken en dan kan je een bakkie komen doen, lijkt mij wel leuk :smiley:

1 like