Dan doe Ik mee. Leuk contrast de zilveren en de zwarte Poljot.
(Ook zelfde model band zie ik nu )
Dan doe Ik mee. Leuk contrast de zilveren en de zwarte Poljot.
(Ook zelfde model band zie ik nu )
Mooi! Ook erg vet in het zwart! Die band staat hem goed!
Ja, die band heb ik er zelf bij gekocht; kwam wat foto’s tegen van een dergelijke band op een Poljot, vond het wel een goede match met het horloge.
Hij kwam namelijk op een afzichtelijke (nep) haaienleren band in een nogal matige kleur blauw, dus die heb ik er meteen vanaf gehaald.
Vanmiddag noodgedwongen het fraaie uurwerk van de zwarte Poljot weer bekeken.
Ik was enthousiast met de tuinslang in de weer geweest. De hoge garagedeuren wassen. Kijk ik op de Poljot, is die aardig nat geregend. Oeps even afdoen maar.
Droog vegen en weer om. Maar helaas ineens condens onder het glas.
Als een speer het achterdeksel open. En horloge een paar uur lang omgekeerd gelegd, onder een stolp.
Eerste poging van klein half uur was niet genoeg. Nog een keer maar dan langer.
Nu is het ok, geen condens meer.
Volgende keer eerder van de pols bij klusjes.
Zonde van zo’n fraaie klassieker!
Oeps! Ik had dat laatst met een Komandirskie. Zware regenbui tijdens hondenwandeling. Thuis afdrogen, maar niks condens. Misschien toch beter dan de specs suggereren.
Ja je kunt geluk hebben Hans. Zo’n oude chrono heeft ook nog 2 pushers en 2 kronen waar in principe een extra lek risico is.
Ik ken de constructie niet en ook van de specs weet ik weinig.
Ik heb een paar Japanse chronos met een 100m rating, maar de pushers zijn gesealed. Ik heb er wel vertrouwen in, maar toch pak ik liever een 200m rated duiker als ik ga zwemmen.
Ik ook.
De OKEAH is bij de nieuwe eigenaar
Later een presentatie …
Leg ‘m even voor de zekerheid open in een bakje rijst. Rijst trekt vocht aan. Of nog beter, zo’n zakje met vocht absorberende korrels. Meestal gooi je die weg, maar ik bewaar tegenwoordig een zakje als ik ze tegenkom bij een aankoop. Tot slot: hang je horloge open voor een tafelventilator.
Dank voor de tip Hans!
Idd, bandje gevonden naar mijn zin en zie hier:
Mooie combie , veel draagplezier !!!
Die is ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel fraai
Mooie aanwinsten heren!
ik heb ook wel eens een aquarium gehad om mijn pols, maar zat zee water in die kende weg gooien.
Kun je beter water uit de tuinslang gebruiken Richard.
vergeten af te doen met zwemen aantal jaren geleden was een 119 kast de kast heb ik dan nog wel alleen zonder uurwerk, gelukkig heb ik nog vier wekende 119 modellen