Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

En tussendoor: de Šturmanskie uiteraard, de hele dag. :grin:

14 likes

Uiteraard! :+1:

Deze heeft een vaste bezel. Heb nooit echt begrepen waarom de militaire versie een niet draaibare heeft. Misschien om per ongelijk verdraaien te voorkomen?

11 likes

Leerzame discussie. Hetgeen je zegt is mij ook geleerd.
Als het gaat over de palletstones is mij ooit verteld deze olie te gebruiken.
Hebben jullie dezelfde positieve ervaringen met dit type?

2 likes

Ja, deze is goed voor op de palletsteentjes. Blijkbaar is die veel stugger en wordt enkel heel kort “vloeibaar” bij impact of zo. Dure grap wel als je maar een paar minuscule drupjes nodig hebt per horloge.

4 likes

vandaag deze maar eens dragen

16 likes

Ik dacht eigenlijk moeibus 9041

Ik zeg het fout, 941 bedoel ik

1 like

Crap, vergeet wat ik eerder zei; ik bedoelde de 9104 (aka Synt-HP 1300) :sweat_smile: helpt niet echt, die verwarrende nummers.

2 likes

Ooit had ik er drie😂

24 likes

Wauw

1 like

Desert shield gekocht, de 2019 reissue

16 likes

Vandaag maar een zomerse combi.

15 likes

Even een avondwissel. De Slava had een te lange opwindas. Deze vervangen met een donor. Toen compleet vergeten dat de Slava 2428 in tijdverzetten moet staan en dan pas verwijderd kan worden en bij het terugzetten ook goed het knopje voor het verwijderen van de kroon indrukken voordat je hem terugduwt. Dit eerste maal vergeten waardoor de bascule los was geschoten. Dit hersteld om daarna het nog steeds niet juist te doen en dan pas te bedenken dat er iets was met dit uurwerk… dus een tweede maal hersteld.

Vandaag ook een NOS stalen band ontvangen dus die er ook maar op gezet.

16 likes

Al doende… :wink:

1 like

16 likes

Leuk die orginele verpakking!

2 likes

Fijne Vostok vrijdag vrienden.

20 likes

Een zonnige Vostok Vrijdag mensen!
Goed weekend straks!

20 likes

Fijne Vostok vrijdag! Nog 3 dagen volhouden, kan niet wachten op verkoeling. Vandaag geen foto want ik draag een Zwitsers horloge vandaag :wink: iets met :first_quarter_moon_with_face::grin:

5 likes