Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Vandaag de Volna 'ns om! (Autocorrect maakt daar Vulva van trouwens…).

Een prachtig horloge met geblauwde wijzers en een vergulden kast, met binnen in een Vostok 2809, e3n mechanische doorbraak toen het het meest precieze uurwerk uit de Sovjet-Unie was!

21 likes

Mooie dresser!

Dat doet autocorrect op basis van woorden die je vaker gebruikt. :face_with_raised_eyebrow: :stuck_out_tongue:

4 likes

De Wit Russische Roebel is ook (kunstmatig?) flink gestegen in waarde. De einzeigers kosten nu €115!

1 like

Mooi!

Oh, da’s wel kut.

4 likes

Deze maar weer eens om, smoelt nog steeds erg leuk vind ik!

19 likes

Zomerse Sekonda.

11 likes

Plak ik er een rooie rakker achter.

15 likes

13 likes

Beste liefhebbers van Russische horloges. Is dit een normaal beeld voor een Vostok Amphibia van 3 jaar oud?

3 likes

Prima toch? Vostok is gespecificeerd van -20 tot +60 s / dag. Mijne liepen af fabriek ruim +20 dus heb ze zelf afgeregeld.

1 like

Lift Angle zou 52.0 graden moeten zijn voor de 2416B, hierop instellen dan ga je waarschijnlijk andere waardes zien.

1 like

Het gaat mij er om dat er veel fluctuatie in zit. Van +13 tot -13 en even later een nog groter verschil.

Volgens mij is de LE voor dit uurwerk 42 of 43 graden maar correct me if i’m wrong. Zou mijns inziens verder niks uit moeten maken voor de fluctuaties van + naar -.

1 like

Het is zeker zo dat Vostoks flink variëren qua snelheid in verschillende posities. Gewoon dragen en kijken hoe je gemiddeld uitkomt.

Ik wissel zo vaak dat het mij geen bal uitmaakt of ie een paar seconden per dag afwijkt, als ie maar wel voorloopt…

1 like

https://watchguy.co.uk/cgi-bin/lift_angles

42 graden dus.

2 likes

Mee eens hoor. Gemiddeld kom ik uit op +8 seconden per dag wat ik erg netjes vind. Maar voor de gein legde ik hem op de timegrapher en toen zag ik deze metingen wat bij mij vraagtekens opriep.

@vouwfietser kom d’r maar in.
De fietser weet dit exact :+1:

1 like

De precisie zou ik me geen zorgen om maken, beat error is oké, maar een amplitude onder de 200 voor een bijna nieuw horloge is wel heel laag. Die zou ik toch richting 300 en meer verwachten :thinking:

1 like

Ook die fluctueert nogal en dit was met crown left. Met dial up was het sowieso 230 à 240. Maar 300 is wel erg hoog hoor.

Inderdaad, 42 graden voor de 24xx is het juiste. Maar dat gaat in het meten op de timegrapher niet het verschil maken. Het gedrag op een timegrapher van een Boctok 24xx kaliber kun je niet generaliseren. Te veel factoren die een verandert beeld in de meting kunnen veroorzaken. LA zou iets hoger kunnen zijn. Gemiddeld gezien heb je een uurwerk wat jaren prima zo kan functioneren maar wil je het perfectioneren zul je het uurwerk een beurtje moeten laten geven. Als ik mijn Boctok uit elkaar heb gehaald, gereinigd en voorzien van nieuwe olie en de assemblage uitvoer met meer aandacht dan dat de fabriek het doet (kwaliteit is de afgelopen jaren achteruit gegaan weten we uit ervaring en hier meerdere keren geconcludeerd) is het meetresultaat op de timegrapher kaarsrecht +/- 2 seconde haalbaar. Maar of het nodig is? Andere discussie.

12 likes