Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Nooit aan de timegrapher gelegd. Maar ik geloof wel in inlopen van nieuwe Vostoks. Deze is nu krap 3 jaar oud. Moest direct terug naar Meranom omdat de datum niet wisselde. Dat werd netjes opgelost. Maar vervolgens blijkt de automaat niet al te actief. Na een paar dagen dragen blijft hij ineens stilstaan. Eerst weer een paar slagen opwinden. Paar keer mee op vakantie geweest. Nu loopt hij alweer 7 dagen perfect op tijd zonder hem aan te raken. Op de fiets met + 32 graden. Etc. Ben aangenaam verrast! Hij is losgekomen denk ik. :+1:

11 likes

De Poljot tonneau op deze zonnige dag.

10 likes

DirkT heeft het goed uitgelegd.
Ja je kan een Vostok zonder slijtage perfect afregelen het zijn in principe uiterst nauwkeurige uurwerken.

Is het nodig: JA!
Het lijkt er sterk op dat de laatste tijd in de fabriek onvoldoende gesmeerd wordt en afregelen nemen ze al langer niet serieus.
Als een uurwerk op sommige plekken niet of onvoldoende gesmeerd is krijg je slijtage, dus het is zeker niet iets om te laten zitten.

5 likes

Pas op André, je gaat jezelf weer werk bezorgen! :thinking:
:wink:

3 likes

En zelfs de achterkant is een feest.

13 likes

Welk materiaal is die band? Waar heb je 'm gekocht?

1 like

Rubber.
Waar gekocht? Ik durf het bijna niet te zeggen, gewoon in de winkel.

4 likes

Ik heb alleen FKM (synthetisch rubber) maar altijd benieuwd hoe echt rubber bevalt qua gevoel en eventueel geur. FKM ruik je absoluut geen rubber lucht.

1 like

Ik zeg wel heel stoer, Rubber, maar het kan net zo goed natuur, als synthetisch rubber zijn hoor .
Zo goed ben ik daar niet in thuis .
Deze draagt in ieder geval lekker soepel en is absoluut geurloos.
Ik merk geen verschil met diverse andere banden waarvan ik zeker weet dat het silicone banden zijn.

2 likes

Ik heb één siliconen band maar dat draagt voor mij niet fijn, voelt stroef op je huid. Stofmagneet ook. FKM vind ik super! Ali heeft veel keuze.

1 like

Interessant inkijkje in het Слава heilige der heilige.

4 likes

Mijn timegraph app op mijn telefoon geeft de volgende waarden:
19.800 bph
-47 sec rate
0.1 ms beat error

Hij geeft ook een andere tijd aan dan de klok op de telefoon waarop ik deze heb ingesteld.

Hebben we handige mensen hier? :blush:

9 likes

Denk dat ik hem als het wat koeler is op een leren bandje doe. De kast vraagt om een bandje die wat versmalt.

13 likes
4 likes

13 likes

Dat zwaar vergeelde toetsenbord. :sweat_smile:

1 like

De Poljot en ik hebben ons inmiddels binnen verschanst tegen de hitte… :sweat:

12 likes

Genieten

20 likes

Als de Vostok en ik een wedstrijdje doen wie het beste tegen de hitte kan ben ik bang dat ik het verlies.

11 likes

Enorm verbeterd!! Dit is gemeten 45 minuten na het reguleren. Je zet m iets verkeerd en dan trekt ie daarna weer een beetje bij. Morgen nog eens meten :+1:

5 likes