Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel VII

Mooie collectie! De Strela en de Journey vind ik zeer fraai! Beide met 3 subdials zie ik.

1 like

Vandaag de deze Slava maar weer om

8 likes

Nog even op het terras met de gereanimeerde Poljot Moscow 1980 :sunglasses:

12 likes

Avondwissel naar de Blue Angels.

10 likes

jammer dat de lumme mist

2 likes

Het proces van herlumen komt nog wel een keer. Deze had volgens mij zwarte opvulling. Vrouwlief heeft geen zwarte nagellak dus dat is jammer.

1 like

bij het Kruidvat of Etos, maar een mooi horloge

1 like

Dat is een idee. Binnenkort wil ik ook beginnen met zelf te galvaniseren. Zal een boel kasten van de Sovjet projecten ook goed doen.

1 like

Je bedoelt op nieuw verchromen , want de meeste mensen denken aan galvaniseren is verzinken van staal

1 like

Wil spul bij drgalva bestellen vandaar dat ik snel typte. Ga voor eerst verkoperen en dan verzinken.
Eerst maar oude kasten verprutsen om daarna het onder de knie te krijgen.

1 like

ik begrijp het ik ben ook geen taal kundige ,en dan slaan ik ook vaak nog verkeerde toetsen aan in de snelheid , en wij thuis ook meestal Engels gesproken

1 like

Vandaag weer de Chaika met ontsnapte quickset spring. De oplossing is onderweg.

Dat is het fijne aan oude Russen voor ongeveer 17 euro niet 1 onderdeel maar 4 uurwerken waarvan 3 het onderdeel wat nodig is nog hebben. De rest is mooi voorraad voor andere opknappers.

8 likes

Chrome is - volgens wat ik gelezen heb - erg lastig om “goed” te doen, ik zag veelal raad om tin te doen eerst.

Ik kijk met grote interesse mee, hier ook een pak gehavende Soviets die dat zouden kunnen gebruiken. :grin:

2 likes

Mogelijk dat ik later ook nog ga proberen te verchromen, maar eerst maar kijken wat het resultaat is met nikkel volgens mij zijn de meeste kasten vernikkeld en niet verchroomd.

1 like

Een vintage desert shield met een rode nato-strap, prima combinatie.

10 likes

Wat voor apparaat had je op het oog? Ik had zelf al zitten rondneuzen en had dit bij Laval gebookmarket…

image

…wat nog redelijk is qua prijs (€400 exBTW, al komt er wel nog een pak bij met andere anodes, vloeistoffen etc). Maar ik heb moeite om in te schatten of zo’n 100ml beker wel volstaat voor horloges. :slight_smile:

4 likes

Gisteravond het trieste bericht dat Michail Gorbatsjov is overleden.
Het moment om je horloge te tonen met zijn beeltenis. Weet dat o.a. @BroederBill er een heeft. Wie heeft er ook?

4 likes

Ik heb deze zojuist omgedaan. Hij maakte her horloge bekend.
Lang geleden dat ik een rus omhad … owv de geopolitieke stappen die gezet zijn. Oorlogen zijn verkeerd en moet men proberen vermijden en al helemaal niet eenzijdig starten. Maar soit.
Big zero is gepast voor deze grote staatsman die de afgelopen 30 jaar gevormd heeft tot wat ze zijn.

15 likes

Vandaag in mijn bezit gekomen via HF

15 likes

Heel fraai!

2 likes